Diesel Place banner
21 - 40 of 60 Posts
42,5" en geen ruimteproblemen! Ik had ergens hier of waar dan ook gelezen dat 40" het maximum was. Misschien heb ik het ook verkeerd gelezen. Goed om te weten dat 42,5" wel past, want dat geeft me veel meer opties, bedankt! Weet je toevallig wat je voor die velg en band hebt betaald? Ik zit te kijken naar ongeveer 4.000, plus of min, afhankelijk van de band.
Ik denk dat de offset ervoor zorgt dat ze werken zonder ruimteproblemen. Ze steken ongeveer 1,5 - 2,0 inch voorbij de spatborden uit. Ik wilde spatbordverbreders/verlengingen toevoegen om de banden te bedekken (niet alleen de wet in mijn staat, maar ik denk dat dat er veel beter uitziet) en standaard Jeep YJ spatbordverbreders werken perfect door de voorste verbreding te combineren en vervolgens een deel van de achterste verbreding te gebruiken voor het gedeelte onder de motorkapsplit. Omdat alle jongens hun Jeep-verbreders 'upgraden', zijn hun oude standaardverbreders zo goed als gratis.

Ik had VEEL++ geluk dat de vorige eigenaar al het ombouwwerk heeft gedaan om de super single Alcoas te laten werken. Hij had/heeft een zware (klasse 8 vrachtwagens) reparatiewerkplaats, dus hij had toegang tot de 'middelen', zowel onderdelen als bewerking. Terzijde, ik ben erg blij met de Ironman-banden. Een redelijk agressief profiel, maar soepel en stil.

Discussion starter · #22 ·
Heb eindelijk mijn wielen en banden gemonteerd.

Ik vond 5 gebruikte International MXT OEM 20x9 aluminium wielen. Dit is wat shocker Pat vroeger verkocht. Ik heb ze laten poedercoaten. En ik kocht wat 335/80R20 MPT81's. Heb ze laten balanceren bij een GCR-bandenbedrijf waar ze een Hunter HD-balanceerapparaat hadden. Alle banden waren binnen 0,025" rond. Eén wiel vereiste slechts 1 oz aan plakgewichten. Eén vereiste maximaal 9 oz. Dit wiel/band lijkt ongeveer evenveel te wegen als het standaard 19,5" stalen wiel en de 33" goodyear.

Erg blij dat ik deze aluminium wielen heb gevonden, anders was ik voor 1stattack 20x10 stalen wielen en dezelfde banden gegaan. Ik had de poedercoater de boring moeten laten afdekken, maar het was niet al te veel gedoe, behalve aan de achterkant waar de naafpilotflenzen zo lang zijn.

Kocht wat accuride 7902 wielbeschermers zodat mijn wielen er na het draaien niet uitzien als ****.

Kocht een precisie-instrumenten momentsleutel met 3/4" split beam met breekstang, werkte geweldig. Amazon.com: Precision Instruments C4D600F36H 3/4" Drive Momentsleutel en Breekstang Combo Pack: Automotive

Moet de bumper 2" naar voren duwen en wat king-schokdempers kopen. De banden vrijden de bumper met 1/2" toen ze werden gedraaid.

Banden passen in de spatborden en raken de kogelbout van de sleepstang niet.

Ik heb de Stryker stalen militaire wielen met 395/85R20 XZL Michelins op mijn standaard 05 C4500. Ik moest de spatlappen van de wielkasten vooraan verwijderen, de voorbumper verwijderen, de spatborden een beetje afslijpen, de bovenste stuurarm van de bestuurder aanpassen/vrijmaken en wil nog steeds een offset pitman arm krijgen omdat de band deze raakt bij scherpe bochten naar rechts. Maar met dat alles ben ik best tevreden met het resultaat. De XZL's rijden soepel op de snelweg en veel stiller dan ik had verwacht. Met een hoogte van 47" en de 5-versnellingen Allison doe ik 70 mph bij 1800~ rpm en het voelt alsof het zo hoort. Ik heb ook een 09 met de dubbele overdrive en denk dat de 6e versnelling overbodig zou worden zonder opnieuw te schakelen. Een enorm pluspunt met 2-delige wielen is dat ik zelf een nieuwe band kan verwisselen langs de weg en geen reservewiel nodig heb, alleen een band.
Image
Image
Image

Ik heb de stalen exemplaren van Eastern Surplus gekregen, samen met een paar gebruikte 395/85R20 MVTs voor mijn 2008 4500. Geen klachten. Zwaar? Ja, maar voor mij geen probleem. Ik haal 10,5 MPG zonder tuning mods en rijd maar 30 psi voor meer tractie (sneeuwachtige winterse omstandigheden hier).

Ik heb een 2008 Kodiak c4500 2x4 Monroe. Ik ben op zoek naar wielopties, iets anders dan de Alcoa wielen. Ik ben misschien geĂŻnteresseerd in Super singles. Of dubbele wielen, alle hulp... Zoals grotere velgen en banden, wat is het grootste zonder problemen? Of super singles... of grotere velg en lage profielband... Alle of alle opties wil ik graag weten. Alvast bedankt.

Discussion starter · #27 ·
@Jokercraze ga terug en lees mijn eerste bericht, ik som de meeste opties op voor de 4WD-vrijloop. Als je de gemakkelijkste oplossing wilt, koop dan nieuwe 1stAttack stalen 20"x11" wielen en neem de 40" MPT81 band of een lichte 20" band die hoog genoeg is voor jou. Of koop standaard Alcoa/Accuride/A1/Rimco 22,5" en neem een aantal standaard vrachtwagenbanden van Les Schwab, zoals een 11R22,5. Mogelijk moet je echter de low profile optie nemen om in je 2WD te passen. Zoek in dit forum naar veel berichten over wat je kunt plaatsen. 255/70/22,5 lijkt een zinloze upgrade ten opzichte van de standaard 19,5.

Of probeer een aantal brede super single 22,5" van Alcoa te vinden, maar die zullen moeilijk te vinden zijn.

Of probeer de 20"x9" aluminium gesmede MXT wielen te vinden, zoals ik heb gedaan. Ze zijn veel lichter en balanceren veel beter dan de stalen 1stAttack wielen.

Discussion starter · #28 ·
Ik zag op Instagram dat Buckstop nu een aluminium gesmede wiel maakt. 20"x11". Ze doen de 10 op 225 mm boutpatroon, maar misschien zouden ze een 8 op 275 mm en de juiste 221,1 mm boring kunnen doen. Wie weet wat ze kosten en Buckstop kan meestal behoorlijk arrogant zijn. Een 20x11 gesmede legering zou echter geweldig zijn!

Sommige zijn nu beschikbaar.
20x10 formaat
*gemaakt in de VS
*gesmeed aluminium
*ventielen aan beide zijden
*gegroefd voor lipgewichten
*8000 draagvermogen
*10-gaats - 4500/5500 ram en F450/F550/F600
*8-gaats - 3500 ram en f350
*8-gaats - chevy 4500/5500/6500 en international CV
$1350 per wiel in sets van 5 wielen. (ze verkopen er maar 4 als dat alles is wat je wilt)
Dezelfde wiel voor en achter. Je draait ze om om ze op de voor- of achteras te passen
bel om te bespreken Justin 979 997 3112
Foto's van de gewone en gecoate wielen. (dit zijn 10-gaats maar onze 8x275 zijn beschikbaar)
Image

Image

Disclaimer - geen relatie met de verkoper of wielen.

Heb eindelijk mijn wielen en banden gemonteerd.

Ik vond 5 gebruikte International MXT OEM 20x9 aluminium wielen. Dit is wat shocker Pat vroeger verkocht. Ik heb ze laten poedercoaten. En ik kocht wat 335/80R20 MPT81's. Heb ze laten balanceren bij een GCR-bandenbedrijf waar ze een Hunter HD-balancer hadden. Alle banden waren binnen 0,025" rond. Eén wiel had slechts 1 oz aan plakgewichten nodig. Eén had maximaal 9 oz nodig. Dit wiel/band lijkt ongeveer evenveel te wegen als het standaard 19,5" stalen wiel en 33" goodyear.

Erg blij dat ik deze aluminium wielen heb gevonden, anders was ik voor 1stattack 20x10 stalen wielen en dezelfde banden gegaan. Ik had de poedercoater de boring moeten laten afdekken, maar het was niet al te veel gedoe, behalve aan de achterkant waar de naafgeleideflenzen zo lang zijn.

Kocht wat accuride 7902 wielbeschermers zodat mijn wielen er na het draaien niet uitzien als ****.

Kocht een precisie-instrumenten split beam 3/4" momentsleutel met breekstang, werkte geweldig. Amazon.com: Precision Instruments C4D600F36H 3/4" Drive Momentsleutel en Breekstang Combo Pack: Automotive

Moet de bumper 2" naar voren duwen en wat king-schokdempers kopen. De banden kwamen 1/2" vrij van de bumper toen ze werden gedraaid.

Banden komen vrij van de spatborden en raken de kogelgewrichtbout van de sleepstang niet.

View attachment 640061
Die MXT-wielen zien er geweldig uit.

Omdat deze waarschijnlijk niet beschikbaar zijn, kijk ik voor wielen naar stazworks. Dat gezegd hebbende, vraag ik me af of een breedte van 9" de juiste manier is om ruimteproblemen te minimaliseren? Ik ben een mt45 4x4 aan het bouwen en zie de 335's als de meest waarschijnlijke maat dan 365 of 395.

Iemand input over hoe de wielbreedte dingen verandert? Ik neig momenteel naar pirelli ps22's vanwege de kosten.

Discussion starter · #31 ·
@BBD een Freightliner MT45? Weet u voor welke vrachtwagenmodellen dit subforum bedoeld is, toch? Hoe dan ook, ik zou voor 10" of 11" gaan als je de keuze hebt. Ik geloof dat 10" de aanbevolen maat is voor de MPT81 335/80R20, maar 9" werkt ook prima. Voor de looks zou ik willen dat mijn banden breder waren.

Discussion starter · #32 ·
@exp4440 Ik zag de prijs ook op Instagram. Die prijs is waanzinnig... maar waarschijnlijk in lijn met andere fabrikanten van gesmede aluminium wielen. Ik heb minder dan $1350 betaald voor 5 gebruikte MXT-wielen, exclusief verzendkosten en poedercoaten. Waar verstoppen alle reserve MXT-wielen zich?

Discussion starter · #33 ·
Hier zijn enkele van de specificatiebladen van Continental voor de MPT81. Deze staan niet op hun website. Continental stuurde me de 2 documenten met het voorvoegsel "NIEUW". Het "OUDE" blad heeft dezelfde nummers.

Attachments

@BBD een Freightliner MT45? Weet je voor welke vrachtwagenmodellen dit subforum bedoeld is, toch? Hoe dan ook, ik zou gaan voor 10" of 11" als je de keuze hebt. Ik geloof dat 10" wordt aanbevolen voor de MPT81 335/80R20, maar de 9" werkt prima. Voor de looks zou ik willen dat mijn banden breder waren.
ha ha - ja - de kodiak is eigenlijk vrij vergelijkbaar qua grootte / gewicht / boutpatroon met waar ik mee bezig ben - wat me hier bracht. Bedankt voor je input / antwoorden!

Discussion starter · #36 ·
@BBD Maakt me niet uit! Ik sprak gisteren met expedition imports omdat ik het contact van Continental AG niet heb. En hij bevestigde dat de aanbevolen 10" of 11" brede velg slim was om het "ballonneren" van de band te voorkomen. Het is mogelijk dat met de 9" de band in het midden sneller slijt, tenzij de spanningen correct worden aangepast. U kunt de MPT81 voorlopig overslaan, aangezien het nieuwste model snel lijkt te slijten. De Michelin XZL klinkt als de beste optie, maar is erg duur. Ik weet niet of de Goodyear G275 MSA de laatste tijd beter is geworden.

Ik sprak een paar weken geleden met Craig Frost (Hutchinson Commercial Market Manager) tijdens de King of the Hammers-race, en hij zei dat ze 20 inch tweedelige velgen hebben met ons 8x275 mm patroon. Met of zonder interne beadlocks. Zijn nummer is 609-649-9866 of cfrost@hutchinsoninc.com.

Ik heb de stryker stalen militaire wielen met 395/85R20 XZL michelins op mijn standaard 05 C4500. Moest de spatborden vooraan verwijderen, voorbumper verwijderd, de spatborden een beetje bijgesneden, de bovenste stuurarm van de bestuurder moeten aanpassen/vrijmaken, en wil nog steeds een offset pitman arm krijgen omdat de band deze raakt bij scherpe bochten naar rechts. MaAr met dat alles ben ik best tevreden met het resultaat. De XZL's rijden soepel op de snelweg en veel stiller dan ik had verwacht. Op 47" hoog en met de 5 versnellingen Allison doe ik 70 mph bij 1800~ rpm en het voelt alsof het zo hoort. Ik heb ook een 09 met de dubbele overdrive en denk dat de 6e versnelling overbodig zou worden zonder opnieuw te schakelen. Een enorm pluspunt met 2-delige wielen is dat ik zelf een nieuwe band kan wisselen langs de weg en geen reservewiel nodig heb, alleen een band. View attachment 645285 View attachment 645286 View attachment 645287

21 - 40 of 60 Posts