Diesel Place banner

20" opties voor enkele wielen, Kodiak/Topkick C4500/C5500

68K views 59 replies 22 participants last post by  baggio95  
#1 · (Edited)
Bewerken: Ik heb 5 gebruikte International MXT OEM 20x9 aluminium velgen gekocht en laten poedercoaten. Ik heb 5 nieuwe, oude Continental 335/80R20 MPT81's gekocht. Heb ze laten balanceren op een Hunter HD en ze rijden erg goed. Als ik deze velgen niet had gevonden, had ik waarschijnlijk 1st Attact gelaste stalen velgen gekocht. Hoewel ik staal echt zou willen vermijden. Buckstop heeft nu een nieuwe gesmede lichtmetalen velg die ze misschien kunnen bewerken naar ons boutpatroon.

Bedankt voor uw advies vooraf. Er zijn de afgelopen tien jaar verschillende korte berichten over dit wielonderwerp geweest. De berichten lopen meestal dood of zijn vrij onbeslist. Misschien kunnen we de informatie hier consolideren.

Voor mijn 2005 C4500 4x4 wil ik graag een aantal 335/80R20 Continental MPT81 of Pirelli Pista PS22's gebruiken. Voordat ik een set 1st Attack Engineering stalen 20"x11" ($435 per stuk) koop, heeft iemand nog andere opties? Super Single Wheels - 1st Attack Engineering

1.) Stazworks nieuwe 2-delige aluminium "MRAP" ziet er best goed uit, $550 per stuk. John is aardig, maar ik ben niet erg enthousiast op basis van de ervaringen van anderen. Ook vrij duur. Zie Facebook-foto's. Hij maakt volgens mij geen uit één stuk gelaste stalen velgen meer.
2.) Eastern Surplus Steel MRAP, $325. Echt zwaar. 16 Stud 8 Hole Wheel / Rim for MRAP RG 31 CAT I and MRAP JERRV
3.) Lav/Styrker MRAP. Ik denk dat Cowpig een aantal grote problemen heeft gehad.
4.) Buckstop stalen single. Ze zullen er geen maken voor Kodiak/Topkick.
5.) IHC MXT/Shocker legeringen. Ik kan er geen vinden.
6.) Hutchinson. Afgezien van de enorme kosten, maken ze ĂĽberhaupt 8x275mm?
7.) Als ik geen singles doe, dan heeft Rimco/A1 wheels een aantal geweldige Alcoa "knockoffs" voor geweldige deals. https://a1truckwheels.com/product/225368p/ Dan zou een 295/75R22.5 of een 11R22.5 zoals een Toyo M650 geweldig zijn.
8.) Alcoa 22,5"x~14" super single. Ze maken dat niet meer voor 8x275mm. Kan geen gebruikte vinden.

Bedankt allemaal, het is erg nuttig geweest om een aantal berichten hier te lezen.
Groeten, Sam

#15 ·
Ik heb de stalen exemplaren van Eastern Surplus gekregen, samen met een paar gebruikte 395/85R20 MVTs voor mijn 2008 4500. Geen klachten. Zwaar? Ja, maar is geen probleem geweest voor mij. Ik haal 10,5 MPG zonder tuning mods en rijd maar 30 psi voor meer tractie (sneeuwrijke winterse omstandigheden hier).

Verzonden vanaf mijn SM-G950U met Tapatalk
HĂ©, ik gebruik die wielen van Eastern Surplus op 80# en ze rijden behoorlijk stug, maar mijn bandenman zegt dat de druk helpt om de afdichting met die O-ring te voltooien, heb je problemen gehad?

#4 ·
De Stryker-wielen waar Cowpig problemen mee had, waren de aluminium wielen. De stalen wielen hebben geen problemen voor zover ik weet. Ik heb ze al meerdere jaren op mijn 5500 gebruikt.

• Like
Reactions: trashcanturkey
#5 ·
Ik heb de stazworks aluminium velg met Goodyear G275 335/80r20's. (41,5")
Goed en slecht.
Goed
1 Ik ben dol op de wielen.
2 Ik ben dol op het uiterlijk.
3 Ik ben dol op de lagere toerentallen.
Slecht
1 Ik heb het gevoel dat ik veel van mijn koppel ben kwijtgeraakt.
2 Mijn brandstofverbruik is naar de s#%t gegaan. Als ik het goed raad, omdat mijn snelheidsmeter zo ver afwijkt, 7-8 mpg leeg.
3 Ik vind het niet fijn hoe lang het duurt voordat hij in de 6e versnelling schakelt. Tenzij ik met het gaspedaal speel.
4 Vooral vind ik het niet fijn dat de truck veel minder stabiel is met de enkele achterbanden. Mijn aanhanger heeft me nog nooit van links naar rechts geduwd, maar nu wel vanwege de brede wanden. Ik begon met 50 psi, nu zit ik op de max. 80 psi��.
5 Met mijn zachte voorveren is de truck nu erg springerig.
6 Zonder veel geld uit te geven, heb ik geen reservewiel.

Dus dat gezegd hebbende.

Terugkijkend weet ik niet 100% zeker wat ik anders zou hebben gedaan, maar hoogstwaarschijnlijk denk ik dat ik voor een kleinere band en dubbele banden achter en een super single voor zou zijn gegaan.

Gewoon mijn gedachten, ik hoop dat het helpt.

#7 ·
Bedankt mitch, okdually, bigfkr en 4x4c4500 voor jullie reacties. De stalen 2-delige klinkt geweldig als je dat wilt.

4x4c4500 bedankt voor je gedetailleerde ervaring met die Staz-combinatie. Zijn ze goed gebalanceerd? Interessant over je brandstofverbruik en sleepervaring. Ik vraag me af of dezelfde maat MPT81 beter zou zijn om te slepen. Ik zat een tijdje vast op 22,5", maar kon geen band vinden die agressief genoeg was in een maat (gangbare, betaalbare maat) kleiner dan 40", maar niet te klein. 255/70R22.5 lijkt gewoon alsof het als **** zou rijden en het lage profiel ziet er slecht uit. 295/75R22.5 of een 11R22.5 in een Toyo M650 zou geweldig zijn en eeuwig meegaan. Als alternatief zou een 285/70R19.5 Toyo M608z mooi zijn, maar 6x daarvan en 6x nieuwe 7,5" brede wielen (ik wou dat de standaard wielen 7,5" waren) kosten uiteindelijk evenveel als deze 20"+ bandenoptie. En ze zijn nog steeds maar 35". Ik wou dat een 305/70R19.5 gebruikelijker was en dan een paar goedkope A1 7,5" wielen krijgen.

Ik heb vorige week een paar 1st attack wielen besteld, enig nadeel is dat de levertijd ongeveer 8 weken is. Jeff laat het klinken alsof hij de 335/80R20 MPT81 gemakkelijk op zijn wielen kan balanceren. Ook bezig met een man voor een paar gebruikte MXT-wielen (wat Shocker verkocht), maar hij lijkt ze niet te willen verkopen.

Andere willekeurige berichten over dit wielonderwerp:
https://www.dieselplace.com/forum/7...rum/76-speciality-forums/34-medium-duty-trucks/400312-kodiak-20-x-9-wheels.html
https://www.dieselplace.com/forum/7...om/forum/76-speciality-forums/34-medium-duty-trucks/412133-super-singles-5.html
https://www.dieselplace.com/forum/7...ciality-forums/34-medium-duty-trucks/814738-super-single-help-conversion-4.html
https://www.dieselplace.com/forum/7...orums/34-medium-duty-trucks/468908-5500-4x4-direct-bolt-rims-super-singles.html
https://www.dieselplace.com/forum/7...forums/34-medium-duty-trucks/926578-looking-set-super-single-wheels-kodiak.html
https://www.dieselplace.com/forum/7...speciality-forums/34-medium-duty-trucks/937330-super-single-measurements-3.html
https://www.dieselplace.com/forum/7.../76-speciality-forums/34-medium-duty-trucks/274829-20-kodiak-custom-wheels.html

#8 ·
Goede informatie tot nu toe, wil graag deelnemen aan het gesprek. Ik heb een 2005 C5500 4X4 en uit mijn onderzoek lijkt de MRAP 2-delige 20X10 aluminium een haalbare optie... als ik adapters zou kunnen vinden om naar het 8X275 boutpatroon te gaan. Zonder de Staz-optie te gebruiken, kan iemand ervaring of mening geven over de pasvorm, backspace (mijn metingen zeggen dat ze zullen werken als de voorste adapterplaten ~1" zijn). Mis ik hier iets? Bij voorbaat dank

#9 ·
Ik wil graag mijn ervaring toevoegen. Ben ook al lange tijd op zoek naar 14's. Ze hebben deze gemaakt met 0 offset en negatieve offset. Ik heb 4 met 0 offset gevonden, maar ze werken niet. Ik ben begonnen met het onderzoeken van 12,25x22,5 en vind het niet echt leuk hoe de voorkant 2" breder zal zijn dan de achterkant als je ze monteert met de diepe kant achter en de ondiepe kant voor. Maar ik kon 8 volledige sets hiervan vinden. Na ze gemonteerd en geĂŻnstalleerd te hebben, vind ik dat ze er geweldig uitzien en met de Monroe-box achterin denk ik niet dat je het verschil in spoorvorming ĂĽberhaupt kunt merken.

#14 ·
Ik wil graag mijn ervaring toevoegen. Ben ook al lange tijd op zoek naar 14's. Ze hebben deze gemaakt met 0 offset en negatieve offset. Ik heb 4 met 0 offset gevonden, maar ze werken niet. Ik ben begonnen met het onderzoeken van 12.25x22.5 en vind het niet echt leuk hoe de voorkant 2" breder zal zijn dan de achterkant als je ze monteert met de diepe kant achter en de ondiepe kant voor. Maar ik kon 8 volledige sets hiervan vinden. Na ze gemonteerd en geĂŻnstalleerd te hebben, vind ik ze er geweldig uitzien en met de Monroe-box achterin denk ik niet dat je het verschil in tracking zelfs maar kunt opmerken. View attachment 634549 View attachment 634550 View attachment 634551 View attachment 634552 View attachment 634553 View attachment 634554
Ik ben op zoek naar twee van deze velgen om ze alleen voor op een 5500 te zetten. Ideeën waar ik ze kan krijgen? Welk merk zijn die van jou?

#11 ·
Spelingproblemen, ja. Aan de voorkant moest ik de spatbord aan de achterkant van de band trimmen en de bumper 2" naar buiten verplaatsen.

• Like
Reactions: trashcanturkey
#12 ·
Spelingproblemen, ja. Aan de voorkant moest ik de spatbord aan de achterkant van de band trimmen en de bumper 2" naar buiten verplaatsen.
Heb je alle sets gekocht of kun je wijzen. E waar je een set vandaan hebt, bedankt

#17 ·
Bedankt voor je advies vooraf! Er zijn de afgelopen tien jaar verschillende korte berichten over dit wielonderwerp geweest. De berichten lopen meestal dood of zijn vrij onbeslist. Misschien kunnen we de info hier consolideren.

Voor mijn 2005 C4500 4x4 wil ik een paar 335/80R20 Continental MPT81 of Pirelli Pista PS22's gebruiken. Voordat ik een set 1st Attack Engineering stalen 20"x11" ($435 per stuk) koop, heeft iemand nog andere opties? Super Single Wheels - 1st Attack Engineering

1.) Stazworks nieuwe 2-delige aluminium "MRAP" ziet er best goed uit, $550 per stuk. John is aardig, maar ik ben niet zo enthousiast op basis van de ervaringen van anderen. Ook vrij duur. Zie Facebook-foto's. Hij maakt volgens mij geen uit één stuk gelaste stalen wielen meer.
2.) Eastern Surplus Steel MRAP, $325. Echt zwaar. 16 Stud 8 Hole Wheel / Rim for MRAP RG 31 CAT I and MRAP JERRV
3.) Lav/Styrker MRAP. Ik denk dat Cowpig een paar grote problemen heeft gehad.
4.) Buckstop stalen single. Ze maken er geen voor Kodiak/Topkick.
5.) IHC MXT/Shocker legeringen. Ik kan er geen vinden.
6.) Hutchinson. Afgezien van de enorme kosten, maken ze ĂĽberhaupt 8x275mm?
7.) Als ik geen singles doe, dan heeft Rimco/A1 wheels een aantal geweldige Alcoa "knockoffs" voor geweldige deals. Onderdeelnummer: 225368P - A1 Truck Wheels Dan zou een 295/75R22.5 of een 11R22.5 zoals een Toyo M650 geweldig zijn.
8.) Alcoa 22.5"x~14" super single. Ze maken dat niet meer voor 8x275mm. Kan geen gebruikte vinden

Maakt een DOT-stempel echt uit totdat ik bij een weegstation word geĂŻnspecteerd?

Bedankt allemaal, het is echt nuttig geweest om een paar berichten hier te lezen.
Groeten, Sam
Ik heb net een 2007 GMC Kodiak c5500 4x4 Crew cab gekocht met een 16' laadvloer en ik lees deze berichten ook nog steeds en zit me achter de oren te krabben. Ik ben van plan om deze laadvloer om te bouwen tot een dumper of haak, ik wil mijn laadvermogen, off-driveway capaciteit en stijlpunten vergroten. Ik heb naar super singles en ook gewoon 22,5" velgen en banden gekeken om de juiste keuze te maken. Heb ik een lift nodig in een 4x4 om een 22,5" Aloca velg met een geschikte band te passen? Wat is de beste manier om een hoger laadvermogen te krijgen? Meestal kleinere wegen op het platteland waar ik ben, ik zal niet veel op de snelweg rijden. Ik ben ook van plan om de 12.000 lbs trekgewicht te gebruiken, maar weet niet hoe vaak, want het hangt af van mijn mogelijkheden om het laadvermogen te verbeteren. Ik zou GRAAG 1000 lbs extra capaciteit willen krijgen.

#18 ·
Heb ik een lift in een 4x4 nodig om een 22,5" Aloca velg met geschikte band te monteren?
Ik gebruik Hercules Ironman I-402, 385/65R-22.5 (15,5" breed, 9921 lbs rating, 42,2" diameter) op Alcoa 22,5 x 12,25 zonder lift en zonder problemen met de speling. De wielen hebben een offset van 2,75", dus de voorwielen hebben een bredere spoorbreedte dan de standaard, met ongeveer 1,5". '09 C4500 4x4 Crewcab 11' flatbed.

#22 ·
Heb eindelijk mijn wielen en banden gemonteerd.

Ik vond 5 gebruikte International MXT OEM 20x9 aluminium wielen. Dit is wat shocker Pat vroeger verkocht. Ik heb ze laten poedercoaten. En ik kocht wat 335/80R20 MPT81's. Heb ze laten balanceren bij een GCR-bandenbedrijf waar ze een Hunter HD-balanceerapparaat hadden. Alle banden waren binnen 0,025" rond. Eén wiel vereiste slechts 1 oz aan plakgewichten. Eén vereiste maximaal 9 oz. Dit wiel/band lijkt ongeveer evenveel te wegen als het standaard 19,5" stalen wiel en de 33" goodyear.

Erg blij dat ik deze aluminium wielen heb gevonden, anders was ik voor 1stattack 20x10 stalen wielen en dezelfde banden gegaan. Ik had de poedercoater de boring moeten laten afdekken, maar het was niet al te veel gedoe, behalve aan de achterkant waar de naafpilotflenzen zo lang zijn.

Kocht wat accuride 7902 wielbeschermers zodat mijn wielen er na het draaien niet uitzien als ****.

Kocht een precisie-instrumenten momentsleutel met 3/4" split beam met breekstang, werkte geweldig. Amazon.com: Precision Instruments C4D600F36H 3/4" Drive Momentsleutel en Breekstang Combo Pack: Automotive

Moet de bumper 2" naar voren duwen en wat king-schokdempers kopen. De banden vrijden de bumper met 1/2" toen ze werden gedraaid.

Banden passen in de spatborden en raken de kogelbout van de sleepstang niet.

#30 ·
Heb eindelijk mijn wielen en banden gemonteerd.

Ik vond 5 gebruikte International MXT OEM 20x9 aluminium wielen. Dit is wat shocker Pat vroeger verkocht. Ik heb ze laten poedercoaten. En ik kocht wat 335/80R20 MPT81's. Heb ze laten balanceren bij een GCR-bandenbedrijf waar ze een Hunter HD-balancer hadden. Alle banden waren binnen 0,025" rond. Eén wiel had slechts 1 oz aan plakgewichten nodig. Eén had maximaal 9 oz nodig. Dit wiel/band lijkt ongeveer evenveel te wegen als het standaard 19,5" stalen wiel en 33" goodyear.

Erg blij dat ik deze aluminium wielen heb gevonden, anders was ik voor 1stattack 20x10 stalen wielen en dezelfde banden gegaan. Ik had de poedercoater de boring moeten laten afdekken, maar het was niet al te veel gedoe, behalve aan de achterkant waar de naafgeleideflenzen zo lang zijn.

Kocht wat accuride 7902 wielbeschermers zodat mijn wielen er na het draaien niet uitzien als ****.

Kocht een precisie-instrumenten split beam 3/4" momentsleutel met breekstang, werkte geweldig. Amazon.com: Precision Instruments C4D600F36H 3/4" Drive Momentsleutel en Breekstang Combo Pack: Automotive

Moet de bumper 2" naar voren duwen en wat king-schokdempers kopen. De banden kwamen 1/2" vrij van de bumper toen ze werden gedraaid.

Banden komen vrij van de spatborden en raken de kogelgewrichtbout van de sleepstang niet.

View attachment 640061
Die MXT-wielen zien er geweldig uit.

Omdat deze waarschijnlijk niet beschikbaar zijn, kijk ik voor wielen naar stazworks. Dat gezegd hebbende, vraag ik me af of een breedte van 9" de juiste manier is om ruimteproblemen te minimaliseren? Ik ben een mt45 4x4 aan het bouwen en zie de 335's als de meest waarschijnlijke maat dan 365 of 395.

Iemand input over hoe de wielbreedte dingen verandert? Ik neig momenteel naar pirelli ps22's vanwege de kosten.

#23 ·
Ik heb de Stryker stalen militaire wielen met 395/85R20 XZL Michelins op mijn standaard 05 C4500. Ik moest de spatlappen van de wielkasten vooraan verwijderen, de voorbumper verwijderen, de spatborden een beetje afslijpen, de bovenste stuurarm van de bestuurder aanpassen/vrijmaken en wil nog steeds een offset pitman arm krijgen omdat de band deze raakt bij scherpe bochten naar rechts. Maar met dat alles ben ik best tevreden met het resultaat. De XZL's rijden soepel op de snelweg en veel stiller dan ik had verwacht. Met een hoogte van 47" en de 5-versnellingen Allison doe ik 70 mph bij 1800~ rpm en het voelt alsof het zo hoort. Ik heb ook een 09 met de dubbele overdrive en denk dat de 6e versnelling overbodig zou worden zonder opnieuw te schakelen. Een enorm pluspunt met 2-delige wielen is dat ik zelf een nieuwe band kan verwisselen langs de weg en geen reservewiel nodig heb, alleen een band.
Image
Image
Image

#40 ·
Ik heb de stryker stalen militaire wielen met 395/85R20 XZL michelins op mijn standaard 05 C4500. Moest de spatborden vooraan verwijderen, voorbumper verwijderd, de spatborden een beetje bijgesneden, de bovenste stuurarm van de bestuurder moeten aanpassen/vrijmaken, en wil nog steeds een offset pitman arm krijgen omdat de band deze raakt bij scherpe bochten naar rechts. MaAr met dat alles ben ik best tevreden met het resultaat. De XZL's rijden soepel op de snelweg en veel stiller dan ik had verwacht. Op 47" hoog en met de 5 versnellingen Allison doe ik 70 mph bij 1800~ rpm en het voelt alsof het zo hoort. Ik heb ook een 09 met de dubbele overdrive en denk dat de 6e versnelling overbodig zou worden zonder opnieuw te schakelen. Een enorm pluspunt met 2-delige wielen is dat ik zelf een nieuwe band kan wisselen langs de weg en geen reservewiel nodig heb, alleen een band. View attachment 645285 View attachment 645286 View attachment 645287

#26 ·
Ik heb een 2008 Kodiak c4500 2x4 Monroe. Ik ben op zoek naar wielopties, iets anders dan de Alcoa wielen. Ik ben misschien geĂŻnteresseerd in Super singles. Of dubbele wielen, alle hulp... Zoals grotere velgen en banden, wat is het grootste zonder problemen? Of super singles... of grotere velg en lage profielband... Alle of alle opties wil ik graag weten. Alvast bedankt.

#27 ·
@Jokercraze ga terug en lees mijn eerste bericht, ik som de meeste opties op voor de 4WD-vrijloop. Als je de gemakkelijkste oplossing wilt, koop dan nieuwe 1stAttack stalen 20"x11" wielen en neem de 40" MPT81 band of een lichte 20" band die hoog genoeg is voor jou. Of koop standaard Alcoa/Accuride/A1/Rimco 22,5" en neem een aantal standaard vrachtwagenbanden van Les Schwab, zoals een 11R22,5. Mogelijk moet je echter de low profile optie nemen om in je 2WD te passen. Zoek in dit forum naar veel berichten over wat je kunt plaatsen. 255/70/22,5 lijkt een zinloze upgrade ten opzichte van de standaard 19,5.

Of probeer een aantal brede super single 22,5" van Alcoa te vinden, maar die zullen moeilijk te vinden zijn.

Of probeer de 20"x9" aluminium gesmede MXT wielen te vinden, zoals ik heb gedaan. Ze zijn veel lichter en balanceren veel beter dan de stalen 1stAttack wielen.

#28 ·
Ik zag op Instagram dat Buckstop nu een aluminium gesmede wiel maakt. 20"x11". Ze doen de 10 op 225 mm boutpatroon, maar misschien zouden ze een 8 op 275 mm en de juiste 221,1 mm boring kunnen doen. Wie weet wat ze kosten en Buckstop kan meestal behoorlijk arrogant zijn. Een 20x11 gesmede legering zou echter geweldig zijn!

#29 ·
Sommige zijn nu beschikbaar.
20x10 formaat
*gemaakt in de VS
*gesmeed aluminium
*ventielen aan beide zijden
*gegroefd voor lipgewichten
*8000 draagvermogen
*10-gaats - 4500/5500 ram en F450/F550/F600
*8-gaats - 3500 ram en f350
*8-gaats - chevy 4500/5500/6500 en international CV
$1350 per wiel in sets van 5 wielen. (ze verkopen er maar 4 als dat alles is wat je wilt)
Dezelfde wiel voor en achter. Je draait ze om om ze op de voor- of achteras te passen
bel om te bespreken Justin 979 997 3112
Foto's van de gewone en gecoate wielen. (dit zijn 10-gaats maar onze 8x275 zijn beschikbaar)
Image

Image

Disclaimer - geen relatie met de verkoper of wielen.

#31 ·
@BBD een Freightliner MT45? Weet u voor welke vrachtwagenmodellen dit subforum bedoeld is, toch? Hoe dan ook, ik zou voor 10" of 11" gaan als je de keuze hebt. Ik geloof dat 10" de aanbevolen maat is voor de MPT81 335/80R20, maar 9" werkt ook prima. Voor de looks zou ik willen dat mijn banden breder waren.

#35 ·
@BBD een Freightliner MT45? Weet je voor welke vrachtwagenmodellen dit subforum bedoeld is, toch? Hoe dan ook, ik zou gaan voor 10" of 11" als je de keuze hebt. Ik geloof dat 10" wordt aanbevolen voor de MPT81 335/80R20, maar de 9" werkt prima. Voor de looks zou ik willen dat mijn banden breder waren.
ha ha - ja - de kodiak is eigenlijk vrij vergelijkbaar qua grootte / gewicht / boutpatroon met waar ik mee bezig ben - wat me hier bracht. Bedankt voor je input / antwoorden!

#32 ·
@exp4440 Ik zag de prijs ook op Instagram. Die prijs is waanzinnig... maar waarschijnlijk in lijn met andere fabrikanten van gesmede aluminium wielen. Ik heb minder dan $1350 betaald voor 5 gebruikte MXT-wielen, exclusief verzendkosten en poedercoaten. Waar verstoppen alle reserve MXT-wielen zich?

#33 ·
Hier zijn enkele van de specificatiebladen van Continental voor de MPT81. Deze staan niet op hun website. Continental stuurde me de 2 documenten met het voorvoegsel "NIEUW". Het "OUDE" blad heeft dezelfde nummers.

Attachments

#36 ·
@BBD Maakt me niet uit! Ik sprak gisteren met expedition imports omdat ik het contact van Continental AG niet heb. En hij bevestigde dat de aanbevolen 10" of 11" brede velg slim was om het "ballonneren" van de band te voorkomen. Het is mogelijk dat met de 9" de band in het midden sneller slijt, tenzij de spanningen correct worden aangepast. U kunt de MPT81 voorlopig overslaan, aangezien het nieuwste model snel lijkt te slijten. De Michelin XZL klinkt als de beste optie, maar is erg duur. Ik weet niet of de Goodyear G275 MSA de laatste tijd beter is geworden.