Diesel Place banner

Jaka jest sztuczka, aby odłączyć złącze wiązki czujnika MAP na L5P?

1 reading
36K views 17 replies 6 participants last post by  tompeach90  
#1 ·
Niedawno wróciłem z podróży o długości 3500 mil, ciągnąc przyczepę zderzakową o wadze 5000 funtów. Mam teraz około 21 000 mil na ciężarówce. Podczas tej podróży zauważyłem, że mój przebieg nieco spadł w porównaniu z tym, czego doświadczyłem wcześniej. Nie jestem pewien, czy to pełny powód, ale po przeczytaniu innych postów postanowiłem wyczyścić czujnik MAP. Zrobiłem to za pomocą środka czyszczącego CRC Mass Airflow Sensor. To zrobione i ciężarówka działa. Czas pokaże, czy przebieg wrócił do normy. Zamówiłem również zestaw dystansowy czujnika MAP S&B Filters 82-1000 na podstawie pozytywnych recenzji. Nie został on jeszcze zainstalowany.

Moje pytanie dotyczy tego, jak właściwy czujnik MAP zostałby odłączony od wiązki przewodów, gdybym miał kiedyś wymienić czujnik. Usunięcie złącza wiązki przewodów nie wydawało się takie oczywiste. Na zdjęciu nr 1 mechanizm zatrzaskowy jest całkowicie wciśnięty. Na zdjęciu nr 2 zatrzask jest wyciągnięty. Pomimo położenia zatrzasku złącze nie drgnęło. Jaki jest sekret usunięcia tego?
 
#2 ·
Myślę, że znalazłem coś, co szczegółowo opisuje usunięcie tego złącza. Szczerze mówiąc, myślałem, że już to próbowałem bez powodzenia, ale spróbuję jeszcze raz z większą pewnością siebie. Zobacz film instalacyjny Banks Derringer od 1:30.
 
  • Like
Reactions: OkDually
#3 ·
Cóż... To wydaje się proste. Nigdy nie miałem tyle problemów ze złączem. Moje złącze nie chce się ruszyć, mimo że postępuję zgodnie z instrukcjami w filmie. To nie jest poważny problem w tej chwili, ponieważ mój czujnik MAP działa dobrze, ale chciałbym mieć pewność, że mógłbym to wymienić, ponieważ jest to znany problem. Planuję zadzwonić do S&B w nadchodzącym tygodniu, aby sprawdzić, czy mają jakieś doświadczenie w radzeniu sobie z tym.
 
#5 ·
Ścisnąłbym i poruszał złączem, aż się rozłączy
Doceniam Twoją odpowiedź. Myślę, że to zrobiłem, ale najwyraźniej coś pomijam. Próbowałem nawet ścisnąć szary element blokujący małymi szczypcami kanałowymi podczas poruszania. Z jakiegoś powodu szary element prawie się nie rusza po ściśnięciu. Zanim go zepsuję, zadzwonię do s&b, aby sprawdzić, czy mają jakieś inne doświadczenia z podobnymi problemami.
 
#6 ·
Znalazłem ten film, który sprawia, że usunięcie złącza wygląda na łatwe. Wydaje się, że jest fioletowy metalowy element, który uniemożliwia ruch uwalniacza w moim urządzeniu. Zdecydowałem, że jeśli i kiedy będę musiał wymienić czujnik, po prostu odetnę mechanizm uwalniający za pomocą narzędzia Dremel i zabezpieczę zamiennik opaską zaciskową. Bardzo dziwne rzeczywiście.
 
#7 ·
Znalazłem ten film, który sprawia, że usunięcie złącza wygląda na łatwe. Wydaje się, że jest fioletowy metalowy element, który uniemożliwia ruch uwalniacza w moim urządzeniu. Zdecydowałem, że jeśli i kiedy będę musiał wymienić czujnik, po prostu odetnę mechanizm zwalniający za pomocą narzędzia Dremel i zabezpieczę wymianę opaską zaciskową z nylonu. Bardzo dziwne.

Film z serwisu YouTube pokazujący odłączenie na znaku 0:35
Uważaj. Ta zmiana może unieważnić wszelkie naprawy gwarancyjne.
 
#9 ·
Te złącza stylów mogą być prawdziwym wyzwaniem do zwolnienia, wiele lokalizacji tego typu jest używanych. Wypchnij szarą zakładkę ustalającą położenie tak, jakbyś to robił i powinieneś być w stanie ścisnąć ją w dół i zwolnić. Często muszę włożyć cienki wybierak lub mały śrubokręt delikatnie w stronę łączenia, aby podnieść wewnętrzną zakładkę.
 
#10 ·
Dzięki Rob1 - Próbowałem wszystkich tych sztuczek. Na razie otrzymałem zestaw do relokacji MAP, więc planuję go zainstalować bez odłączania wiązki czujnika. To tylko teoria, ale moje złącze ma coś, co wygląda jak metalowy element, pokazany poniżej, który może blokować mi możliwość zwolnienia złącza po wysunięciu szarego złącza. Ciekawi mnie, czy ktoś jeszcze widzi ten element na swoich złączach.
 
#11 ·
Jesteś pewien, że to metal? Różowa farba na nim sprawia, że wygląda jak część plastikowego złącza. Często na złączach jest taka farba. Dla mnie wygląda to na plastik, a żeby było częścią korpusu złącza, to byłoby to, jak daleko wysuwa się szara część, zanim będzie można ją odłączyć.
 
#12 ·
Wcale nie jestem pewien. Wydaje się bardzo solidny jak na swój rozmiar. Byłoby interesujące zobaczyć, czy ta funkcja występuje również w złączu czujnika MAP silnika L5P u kogoś innego. To dziwne odkrycie.
 
#13 ·
Jeśli jeszcze tego nie usunąłeś, dociśnij złącza do siebie nieznacznie podczas zwalniania blokady zatrzasku, a następnie pociągnij je w przeciwnych kierunkach.
 
  • Like
Reactions: Mickey_D
#14 ·
Jeśli jeszcze tego nie usunąłeś, dociśnij złącza do siebie, jednocześnie zwalniając blokadę zatrzasku, a następnie pociągnij je od siebie.
To ma dużo sensu. Myślę, że próbowałem tego, ale kiedy będę miał okazję, spróbuję jeszcze raz. To było dość dziwne. Działa dobrze, więc w tej chwili to nie jest duży problem, ale i tak chciałbym to rozgryźć.