Diesel Place banner

K5 Achterklep Raam Bedrading & Interne onderdelen

33K views 37 replies 5 participants last post by  Diaric  
#1 ·
Ik heb hulp nodig bij het vinden van een bedradingsschema voor mijn achterruit. Ik heb overal gezocht, maar ik heb er geen kunnen vinden. Ik ben helemaal goed tot onder de achterklep. Een schema zou me helpen om het uit te zoeken.

Bedankt

#2 · (Edited)
#4 ·
Er komen 3 draden uit een stekker in het schutbord. Ik kan me de kleuren nu niet herinneren, maar het zijn 3 draden samen in een lint. Achter de achterbumper onder de achterklep splitsen 2 van deze draden zich in een 2-draads stekker. De derde draad, ik denk dat deze rood of oranje is, gaat nergens heen en heeft aan het uiteinde iets dat eruitziet als een deel van een glazen zekeringhouder. Iemand heeft een achterklep van een veel later model geplaatst en blijkbaar de dingen niet correct aangesloten.

Voor zover ik kan zien, komen er 3 draden uit de achterklep. Het lijkt erop dat 2 van de draden aan elkaar zijn gesplitst en dat die draden en de andere enkele draad naar de 2-draads stekker van hierboven gaan.

Ik weet dat dit waarschijnlijk niet veel zin heeft, maar als ik gewoon een bedradingsschema had, zou ik het kunnen uitzoeken.

Trouwens, als je probeert het raam van binnenuit naar beneden te draaien, kun je merken dat het een zeer zware belasting op het elektrische systeem legt. De contactsleutel lijkt niets te doen.

#5 ·
Het is een zware belasting, dat is normaal. Het trekt echt of vonkt als je hem overbrugt.
De stekkers zijn vrij eenvoudig en ze zijn speciaal. De mijne waren verrot en ik heb nog nooit vervangingen gezien.
Uit mijn geheugen: de tweepins connector is positief, omhoog of omlaag, de enkele is aarde.
Als de sleutel niets doet, is het meestal de veiligheidsschakelaar. De stroomkring wordt pas gesloten als de vergrendeling aan de bestuurderskant goed gesloten is, hij maakt aarde.
Ik gebruikte het om het met een acculader te voeden, ik denk dat ik de polariteit goed heb, ik heb nog nooit iets van een zekering in de bedrading gezien.

#6 ·
Op mijn voorstadspoort zitten drie draden. Twee komen van de schakelaar op het dashboard voor omhoog/omlaag en de derde is constante stroom om de sleutel in de poort te gebruiken. Ik kan me de kleuren nu niet herinneren, maar de mijne had breuken in de isolatie voor de constante stroom. Het is een probleem waar ze boven de tank lopen, maar ik heb afgelopen winter een paar krimpkous verbinders gebruikt om me er doorheen te slepen. Ik moest vervangen vanaf net voor de tank tot waar ze de poort ingaan. De twee van de schakelaar die door het schutbord gaan, zijn volgens mij blauw en rood met een streep of zo. Ik kan hier zo even kijken. Uw constante stroom is niet aangesloten, dus daarom werkt er niets met de sleutel.

#8 ·
Op mijn voorstedelijke poort zitten drie draden. Twee komen van de schakelaar op het dashboard voor omhoog/omlaag en de derde is constante stroom om de sleutel in de poort te gebruiken. Ik kan me de kleuren nu niet herinneren, maar de mijne had breuken in de isolatie voor de constante stroom. Het is een ramp waar ze boven de tank lopen, maar ik heb afgelopen winter een paar krimpkous verbinders gebruikt om me er doorheen te slepen. Ik moest vervangen vanaf net voor de tank tot waar ze de poort ingaan. De twee van de schakelaar die door het schutbord gaan, zijn volgens mij blauw en rood met een streep of zo. Ik kan hier zo even kijken. Uw constante stroom is niet aangesloten, dus daarom werkt er niets met de sleutel.
Dat helpt, ik heb het vandaag een beetje druk, maar als ik de kans krijg, zal ik er naar kijken.

Bedankt

#7 · (Edited)
Ik zou die tweepins stekker ook verwijderen. Ik zie er geen reden voor, tenzij je vaak je achterklep verwijdert. Gewoon een zwak punt naar mijn mening. Die derde draad zou ook een stekkerconnector moeten hebben, geen zekeringhouder. Iemand moet die draad hebben gestolen voor aanhangerverlichting of iets dergelijks.

#9 ·
Zo ziet het er bij mij uit. Oranje/zwarte streep is constant. Blauw en het bruin met witte streep zijn voor omhoog en omlaag. Succes.

Attachments

#10 ·
Bedankt voor de foto's. Ik heb vandaag geen tijd gehad om er iets mee te doen, weet niet of het me lukt.

#11 · (Edited)
Nou, ik had vandaag de tijd om het inspectiedeksel van de achterklep te halen en ik vond allerlei problemen. De oranje/zwarte constante draad ontbreekt ongeveer 3 voet. De contactsleutelschakelaar heeft slechts ongeveer 6" van de oranje/zwarte draad aangesloten en de volgende plek waar de draad zit, is achter de bumper. Dus ik denk dat ik dat deel heb opgelost. De bruine en blauwe draden lijken niet zo eenvoudig. Het lijkt erop dat nadat de draden in de achterklep komen, ze splitsen en een tak naar de contactsleutelschakelaar gaat en de andere naar de raammotor. Ik weet niet zeker of het zo hoort. Weet iemand of dit klopt? De motor werkt wel goed vanaf de schakelaar in het dashboard.

Het andere probleem is dat de rail aan de onderkant van het glas tot niets is weggeroest. Ik hoop echt dat ik de onderdelen kan vinden die ik nodig heb om dit te repareren.

#12 ·
Gebruikt of LMC. Je zult de $50/kant bij LMC niet leuk vinden :Insane: Truck Parts and Truck Accessories Meestal zijn het de Teflon rollen die verrotten, waardoor het glas uit de baan springt. De mijne is helemaal uit elkaar, dus ik kan geen commentaar geven op de bedrading. Ik herinner me dat 'omlaag' bedraad was naar de motor, maar 'omhoog' vertakte zich naar de DS-vergrendeling als een veiligheid. Ik denk dat de stroom van de sleutel daar ook doorheen ging, dus je kon het glas niet omhoog doen tenzij het gesloten was. Je gaat me vroeg of laat naar mijn reserve-exemplaar in de schuur laten kijken om de bedrading te bekijken, nietwaar? :whistle:

#13 ·
Tja, wat kan ik zeggen.

#14 ·
#15 ·
Interessant, ik dacht dat er een stroomonderbreker in de bedrading moest zitten, wat uw schema wel laat zien. Ik ga deze zomer ergens mijn achterruit opnieuw bedraden vanaf het schutbord. Ik zal wat foto's moeten maken om te plaatsen. Bedankt voor de schema's.

#16 ·
Ik denk dat de breker er pas de laatste jaren op zat. Ik herinner me niet dat ik er een in de bedrading heb gezien.

Ik herinner me net dat mijn reserve achterklep handmatig is te bedienen. :(

#17 ·
Diaric,

Dat is precies wat ik nodig had. Ik dacht dat ik overal had gezocht, waar heb je deze diagrammen gevonden?

#18 ·
Gegoogled op "k5 achterklep bedrading", maar naar de afbeeldingen gekeken. Google is de laatste tijd slecht, lijkt betere resultaten te geven door afbeeldingen te bekijken.

#19 ·
Weet je, dat heb ik gedaan. Ik denk dat er niets van het scherm afsprong.

Nu moet ik de track uitzoeken.

#20 ·
Now I have to figure out the track.
Nu moet ik de baan uitzoeken.

Ik denk dat ik onderdelen van de andere twee die ik had, had moeten bewaren :(

Hoe erg is het verroest?

#21 ·
Het is in feite weg aan de bestuurderskant. Ik heb hier 2 oude Blazers gehad die ik alleen maar heb gehaald om de 6.2 eruit te halen en de rest naar de schroothandel te brengen, denkend dat ik er nooit een zou hebben. Nu zou ik mezelf wel voor mijn kop kunnen slaan dat ik niet meer onderdelen van ze heb gehouden.

#22 ·
Ik weet wat je bedoelt. Niet-verrotte achterkleppen zijn ook moeilijk te vinden.

#23 · (Edited)
Ik leen deze thread even om te posten hoe de achterklep weer in elkaar gaat.
Vraag niet waarom ik dit nodig heb, en als iemand weet waar al mijn onderdelen zijn, laat het me dan weten. :bat:

Zoals hoe veer #23 in afbeelding 3 geplaatst moet worden. Ik heb hier een exemplaar uit de late jaren 70 en de veer is anders en was niet gemonteerd om te vergelijken.

Attachments

#24 ·
Ik leen deze thread gewoon om te posten hoe de achterklep weer in elkaar gaat.
Vraag niet waarom ik dit nodig heb, en als iemand weet waar al mijn onderdelen zijn, laat het me dan weten. :bat:

Zoals hoe de veer #23 in afbeelding 3 geplaatst moet worden. Ik heb hier een uit de late jaren 70 en de veer is anders en was niet gemonteerd om te vergelijken.
Oh verdomme, was dat jouw ziplock zak die ik vorige week heb weggegooid? Sorry broeder. :hehe:

Maar serieus... de "veer" op de onderste foto... is die voor de sleutelassemblage in de TG? Foto is wazig en moeilijk te zien.

Misschien kan ik een betere foto vinden in mijn FSM voor mijn truck...

#26 · (Edited)
hmmm, heb een afbeelding gevonden die de veer toont zoals ik hem heb geĂŻnstalleerd. Behalve dat hij de opener blokkeert.

#27 ·
Is dat een handmatige slinger TG-raam?

Ik kan de panelen van mijn '90 afhalen, maar ik ben er vrij zeker van dat ik die veer daar een paar weken geleden niet in heb gezien toen ik alles weer in elkaar zette...

#28 ·
Nu ik toch bezig ben. Veren op de zijkabels. Waar zijn jullie mensen gevestigd? Het GM-schema in bericht 23 toont ze op de achterste hoekpalen. LMC-schema toont ze op de achterklep. Mijn reservepoort heeft ze op de poort, ik vraag me af of er verschillende veren waren voor verschillende locaties.

Attachments

#29 · (Edited)
Terwijl ik toch bezig ben. Veren aan de zijkabels. Waar bevinden uw mensen zich? De GM-schematische weergave in bericht 23 toont ze op de achterste hoekpalen. LMC-schema toont ze op de achterklep. Mijn reservepoort heeft ze op de poort, ik vraag me af of er verschillende veren waren voor verschillende locaties.
Ongestoord, hier zijn mijn (knapperige en kapotte) kabelveren....

(passagierskant)

Attachments

#30 · (Edited)
Oh kijk.....domme server heeft mijn foto weer gedraaid.

Attachments

#31 ·
Oh look.....stupid server rotated my pic again.
:HiHi:

Thanks, yours is just like how the dealer shows it, with little inserts for the spring to clip into. Different springs than mine, almost seems like the dealer shows it as a Sub cable and LMC has it right for a K5.

This helps, lets me know mine are correct on the tailgate. :thumb:

#32 ·
Blij dat ik je kon helpen.