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Discussion Starter · #1 ·
Hello guys.
First, sorry for my english, not my native language.

First post for me.
Chevy Tahoe 1994 6.5 i rebuilt engine but I'm not able to find right position of injection diesel pump because previous ovner it move optical sensor and, with engine rebuild, it start but smoke and generate error 88 and 34.
I have pc program type ScanTech and cable can read codes and able to set.
I'm not able to understand why, if I move left or right the injection pump, value of 'Actual timing pump' doesn't change (always at 25,5), of course engine smoke crazy (grey) and use a lot of diesel.
Sometimes, when I change pump position, start smoke black and crazy.
My intention, for tomorrow, is to put sensor on previous position (passenger side), make a mark and test with program til l find something change.

Can someone tell me how to made more faster procedure or give me suggestions how to find proper position?
This problem make me crazy!
Transport truck to the garage of mechanic is something i will try don't do.
Thanks in advance to everyone.
 

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Discussion Starter · #6 ·
Ciao, ho a che fare con una situazione simile alla tua, la fasatura del motore e della pompa di iniezione ricostruita è lontana, sembra ... Posso dire dalla mia esperienza finora che senza un modo per vedere quale fasatura PMS è molto doloroso. Vedo che hai il clone SW Tech 2 in modo da poter eseguire tutti i passaggi necessari per impostare l'offset TDC e TDC per la pompa. Una volta ottenuto il motore sopra 170, esegui il Command Time Set dal Tech 2, ti mostrerà il tempo desiderato a zero e l'effettivo cambierà dal numero alto che stai vedendo a qualunque sia il TDC. Se il motore si spegne, la tempistica di base è troppo avanzata. Prima di eseguire il tempo di comando impostato, e il motore è caldo, accedere ai 3 dadi che lo tengono in posizione e puoi impostarlo con una sola stretta quando esegui le regolazioni. Una volta impostato, puoi stringere tutti e 3.

Hai bisogno di uno strumento per spostare l'IP e ho scoperto che una chiave a cricchetto raggiungerà tutti e 3 i bulloni. Non facile ma possibile. Potrebbe essere necessario togliere la cintura del serpente e spostare l'Ac per uno dei bulloni a seconda dell'anno del tuo camion. Prima di allentarli, fare un segno di riferimento sulla staffa in alluminio che sostiene la pompa e fare in modo che questa linea vada sulla pompa Inj. Quindi hai un punto di partenza per determinare approssimativamente dove si trovava prima di regolarlo, e in secondo luogo ti aiuta a vedere quanto movimento stai facendo sul lato passeggero o sul lato guida quando ruoti la pompa con la chiave della pompa di iniezione. Le FAQ hanno anche un documento sulle dimensioni su come costruire una chiave per pompa inj o puoi acquistarne una.

Ho imparato per tentativi ed errori che un buon punto di partenza è quando l'elettrovalvola di intercettazione del carburante sulla pompa di iniezione è a livello, sei molto vicino al valore TDC di -3,5 gradi. Se devi spostarla usa la chiave per pompa inj e se è chiusa puoi spostare la pompa con il dado superiore ancora aderente. Dopo aver impostato correttamente l'ora TDC, è possibile forzare l'offset TDC dal Tech 2. È un altro menu dello strumento se si torna indietro di un passaggio nel menu della pompa di iniezione. Puoi comandare l'offset TDC più volte e non devi utilizzare il metodo Key On Key Off, o almeno non l'ho fatto con Tech 2.

Dai un'occhiata alle FAQ per la pompa di iniezione e google per il manuale Tech 2 aiuta in quanto non c'è nessuno che abbia davvero pubblicato i passaggi che sono riuscito a trovare. Ho trovato un manuale che mi ha aiutato a capire le funzioni e in quale menu dovevo trovarmi per accedere alla funzione di impostazione dell'ora. C'è un sacco che puoi fare con esso. Spero che tu lo faccia funzionare .. Pubblicherò i miei risultati quando avrò risolto i miei poiché stiamo riscontrando problemi simili e penso che il mio ora comporti lo spostamento dell'ingranaggio della distribuzione in un modo o nell'altro a causa delle letture che vedo dopo aver impostato tutto correttamente con il tempo impostato per TDC e l'offset TDC.


Buona fortuna e spero che tu lo risolva
[/CITAZIONE]
Yesterday I remove water pump because on computer I always read "actual timing" 25.5 (not able to change it, or 25.5 or zero 0,doesn't matter which ppsition was the pump) and thinking I assemble wrong the gear of injection pump but i discover marks are in a right position.
Rectangle Operating system Font Display device Technology

Next week, maybe am lucky, i change entire pcm or only chip because also i discover memory is corrupted (workshop manual is clear about TDC, problem can be by wrong tdc or memory broken/corrupted).
Otherwise, I think pnly chance is to towing truck to workshop.
I will upgrade me to and thank you for your suggestions.
 

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Discussion Starter · #15 ·
PerToday i got a used ECM because there are many errors (memory dump corrupted!) and is clearly write on shop manual TDC error can be created only by wrong position pump or memory damaged.
Tomorrow I put back water pump and test again the truck.
Cross the funger for me 😢.
 

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Discussion Starter · #17 ·
If I were you, I would set the injection pump so the fuel shut-off solenoid is level and the timing cover studs are centered in the ears/adjustment slots of the injection pump. Run it and do the Time Set and make sure the base timing is very close to the recommended 3.5 degrees. If not, adjust the pump and do Time Set until it is. Only then would I attempt a TDCO. You don’t want the ECM to get “stuck” with codes like the old one, especially the killer code 88. Since it’s a used ECM, it might have a good TDCO programmed into it and you could just leave it.
Today I reassemble water pump but first test ECM with computer GMTDScantech about memory error if there are still problem with this.
I will post my results tonight.
I cross finger on my feet, not only on my hands😂
 

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Discussion Starter · #18 · (Edited)
Results of today:
I understand I doing something wrong but WHERE???!!?!?
Injection gear pump is on right position but am not able to change this 25.5.
Or 0 or 25.5.
I try late next week with fresh mind and lookinf for it.
If 9someone have suggestions, is welcome!
Product Rectangle Font Material property Technology
Rectangle Font Operating system Technology Display device
Rectangle Font Technology Screenshot Software
 

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Discussion Starter · #20 · (Edited)
Wait, you said in the original post that you had a code 34. You should check your stepper motor and make sure it is working. Have someone rev the engine while you watch the stepper motor and make sure it is moving. They get stuck sometimes. A code 34 could be related to timing being off, but it could also be a stepper motor problem.
No more errors 9x cylinder fault but still error 34 (not every test) and error 88.
Doesn't matter which position is injection pump, am not able to change or adjust from 25.5. Always 25.5 or 0.
I forgot: stepper motor is new.
Previous was broken.
 

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Discussion Starter · #22 ·
I haven’t torn one of these down yet so i am not sure how everything goes together, but on a Waukesha when you install the cam gear if you get it off or not in the right spot you have all kinds of timing/ running issues. Is it possible you are off on your gear and out of time with the engine?
On the beginning I suspect I did something wrong and I remove water pump to check but the gear of injection pump is on right position with camshaft gear.
Marks on two gears are fitting.
On gear of injection pump there is 5 holes, 3 are for bolts, one is empty and last is for referance position.
There are no chance to making mistakes except for marks on the gears for position.
This is why am struggling to understand why i have this problems.
 

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Discussion Starter · #27 ·
It sure seems like the timing in the IP driven by the stepper motor is what you're fighting. I'm not sure where the arm is for 0 deg. Maybe someone knows and could chime in. Is the arm all the way up? Down? in the middle? I'm asking about the physical position of the arm that the stepper motor moves. For instance, It may be the arm is stuck at 25 Deg advance, even though it's commanded to 0. I think the only way to know is to know where the physical position of the arm is supposed to be at 0 deg. Hope that makes sense.

Mac

Good point of view!
And now I understand exactly what is meant by "arm".
My knowledge of the injection pump is very small, but now I have another trace.
I'll check it out next week.
Thank you!
 
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