Diesel Place banner

Pytania dotyczące niezawodności i spalania silnika 6.2

1 reading
71K views 31 replies 12 participants last post by  BigMike8504  
#1 ·
Cześć,
Pierwszy post, ale będzie długi.
Jeżdżę Skodą do pracy i z powrotem, uzyskując marne 25 mpg i nie mam z tego żadnej frajdy.
Jasne, na autostradzie osiągam 38 mpg, ale tam nie jeżdżę do i z pracy. Ciągnąłem przyczepę na autostradzie i uzyskałem 25 mpg.

Teraz pytanie: czy mogę uzyskać podobne osiągi w mieście, używając ciężarówki 2WD z silnikiem 6.2? Oczywiście będzie potrzebować więcej paliwa... Silnik ma w końcu 5-6 razy większą pojemność niż moja 1,6-litrowa Skoda.

Trudno jest uzyskać dobry obraz spalania, gdy ludzie używają dużych opon itp.
Również ilość plotek na temat tych starszych amerykańskich silników Diesla jest ogromna.
 
#2 ·
Dostaję 21-22 z mojego 91 4x4 burb z osiami 1-tonowymi i oponami 35"
 
#9 ·
Osiągam 21-22 z mojego 91 4x4 burb z osiami 1-tonowymi i oponami 35"
To całkiem dobre wyniki, biorąc pod uwagę całą masę obrotową, którą 6.2 musi wprawić w ruch.

Cholera, jeśli można uzyskać te wyniki z 84 k20, to tym bardziej warto wziąć zapasowy silnik, który mam i włożyć go do k20
 
#3 ·
Jeżdżę Skodą do pracy i z powrotem, uzyskując marne 25 mpg, co nie jest zabawne.

A teraz pytanie: czy mogę uzyskać podobną wydajność w mieście, używając ciężarówki 2WD z silnikiem 6.2? .
Jeśli nie jesteś wyżej niż 2000 stóp nad poziomem morza - możesz się tego spodziewać na pagórkowatych terenach. Jeśli mieszkasz na obszarze, który jest w 100% płaski, możesz dodać 1 dodatkową MPG. Wiem, ponieważ mieszkam w dwóch miejscach. Góry Nowego Jorku i równiny północnego Michigan.

1/2-tonowa ciężarówka z osiami 3.08 i nadbiegiem - średnia na autostradzie 21 MPG
"w mieście" średnio 16 MPG

1/2-tonowa ciężarówka z tym samym, ale bez nadbiegu średnia na autostradzie 19 MPG i "w mieście" średnio 16 MPG.

3/4-tonowa ciężarówka lub Suburban z osiami 3.73 i bez nadbiegu - średnia na autostradzie 16-17 MPG i "w mieście" średnio 13 MPG.

Mam K10 z 82 roku z osiami 3.08 i manualną skrzynią biegów z nadbiegiem. Zanim pojawiło się paliwo o niskiej zawartości siarki - w rzadkich przypadkach - uzyskiwał 23 MPG na długiej, płaskiej autostradzie. Teraz z nowym dieslem - 21 MPG to najlepszy wynik, jaki mogę uzyskać.

Nawiasem mówiąc, jedną z moich ulubionych małych ciężarówek jest mój Isuzu PUP diesel 4WD mini-truck. To samo co Chevy LUV. Ma silnik Diesla 2.2 litra i uzyskuje maksymalnie 28 MPG na autostradzie. Mój diesel Chevy Chevette z silnikiem 1.8 uzyskuje do 48 MPG, ale to NIE jest ciężarówka i MA nadbieg.
 
#10 ·
3/4-tonowa ciężarówka lub Suburban z osiami 3,73 i bez nadbiegu - - średnia na autostradzie 16-17 MPG i "w mieście" średnio 13 MPG.
to prawie dokładnie to, co dostaję z moim 3/4-tonowym Suburbanem z 3,73 i th350. Mieszana jazda, głównie w góry i z powrotem na autostradach, dawała mi konsekwentnie 16-16,5. I miałbym też tendencję do uzyskiwania około 12 w mieście...

ale moje punkty zmiany biegów były okropne, a skrzynia biegów odmawiała pozostania na 3. biegu, jeśli spadłeś poniżej 36 mil na godzinę, a większość dróg ma 35 mil na godzinę i ta głupia rzecz ciągle zmieniała biegi w przód i w tył. Naprawdę chciałem manualną skrzynię biegów, kiedy to się działo. Zobaczymy, jak ta nowa 700r4 zmieni sytuację.
 
#4 ·
teraz pytanie, czy mogę uzyskać podobną wydajność w mieście, używając ciężarówki 2WD z silnikiem 6.2?

również ilość plotek wokół tych starszych amerykańskich diesli jest ogromna.
Masz rację co do wielu "plotek". Jeśli chodzi o diesle i zużycie paliwa, jest jeszcze gorzej.

Miałem przyjaciela, któremu generalnie ufałem. Kupił on zupełnie nowego diesla Suburban 3/4 tony w 1987 roku. 3/4 tony, 4WD, osie 3.73 i skrzynia biegów TH-400. Przez wiele lat chwalił się, że osiąga ponad 30 MPG. Cóż, zmarł i ja go dostałem. Zgadnij co? Najlepszy wynik na długiej, płaskiej trasie autostradowej przy 60 MPH wyniósł 18 MPG.

To samo z innym przyjacielem, który kupił jednego z pierwszych Fordów z silnikiem diesla 6.9. Twierdził, że osiąga 35 MPG. Cóż, ja też dostałem tę ciężarówkę. 4WD, osie 4.10 i skrzynia biegów C6. Najlepszy przebieg wyniósł 14 MPG.

Ponadto - uważaj na "galony". W USA nasze galony są mniejsze niż w Kanadzie i Europie. Zatem oceny MPG mogą być mylące, jeśli ktoś używa galonów imperialnych zamiast amerykańskich.
 
#5 ·
:welcome2:Witamy w Diesel Place....

Istnieje wiele zmiennych wpływających na zużycie paliwa, jedną z nich jest ciężar prawej stopy.....:D

Kiedyś uwielbiałem "nasz galon" z powodu jego większej pojemności. Kanada przeszła teraz na litry, co wymaga więcej obliczeń.:rolleyes:
 
#6 ·
:welcome2:Witamy w Diesel Place....

Istnieje wiele zmiennych w roszczeniach dotyczących przebiegu paliwa, jedną z nich jest ciężar prawej stopy.....:D

Kiedyś uwielbiałem "nasz galon" z tego powodu, że był większy. Kanada przeszła teraz na litry, co wymaga więcej obliczeń.:rolleyes:
Specyfikacje autostradowe, które zamieściłem, były "lekka stopa" w próbach zobaczenia, jak dobrze mogę sobie poradzić.

Mój teść jest emerytowanym inżynierem Forda i był zaangażowany w testowanie zużycia paliwa. W wielu okolicznościach jego testy wykazały, że niektórzy "kierowcy z ciężką nogą" osiągali taki sam przebieg paliwa jak ci z "lekką nogą". Zwłaszcza jeśli chodzi o wspinaczkę po wzgórzach. Brzmi to nielogicznie, ale on nie jest typem, który wymyśla rzeczy.

Nawiasem mówiąc - mój Ford z 85 roku z silnikiem Diesla 6.9 nigdy, przenigdy nie osiągał więcej niż 14 MPG. Następnie, podczas jednej długiej podróży w UP w Michigan, jechałem cały dzień po płaskich drogach z prędkością 50 MPH. Naprawdę myślałem, że zobaczę ogromną poprawę. No i co? Osiągnąłem 14 MPG i byłem dość rozczarowany - ale 6,9 TO duży silnik.

Wciąż są miejsca w Kanadzie, które sprzedają w galonach imperialnych zamiast w litrach. Kanadyjskie prawo stanowi, że ceny litrów muszą być zamieszczane wszędzie, ale używanie galonów jest opcjonalne. Niedawno zatankowałem swoją ciężarówkę w galonach w Kanadzie, w pobliżu Lac Nipissing w Ontario. Zrobiłem to samo w Saute Ste. Marie. Zwracam na to uwagę, ponieważ ilekroć jestem w Kanadzie, dostaję szału z kalkulatorem, próbując przeliczyć kurs walutowy USA-Kanada oraz litry lub galony imperialne na kilometr - na galony amerykańskie na milę statutową. Ale to już nie problem, ponieważ zostałem wygnany z Kanady.

Doszło do pewnego wzburzenia wśród amerykańskich dealerów samochodowych w pobliżu granicy, ponieważ kanadyjscy dealerzy samochodowi często podają specyfikacje zużycia paliwa w galonach, które są znacznie lepsze niż w przypadku tych samych samochodów w USA. To sprawiło, że niektórzy ludzie pomyśleli, że amerykańskie samochody sprzedawane w Kanadzie są w jakiś sposób lepsze.
 
#7 ·
Mój K5 (przed podniesieniem i oponami) Z kodem C 6.2/700r4 z przełożeniem 3.42 był w stanie zobaczyć od 17 do 25 MPG w połączeniu miasta i autostrady. Teraz nie jest lepiej niż 16MPG, ale nadal jest miło dla podniesionej ciężarówki.

To nie jest tak spektakularne, jak większość będzie twierdzić, ale wciąż myślę, że to dość dużo jak na ciężarówkę. Nawet mój 4.3L V6 był bardziej paliwożerny, ale mógł również objechać diesla bez obciążenia.
 
#8 · (Edited)
Więc czego powinienem szukać, żeby uzyskać najlepsze zużycie paliwa? I żeby wciąż nie było za wolno od 0 do 100.

Cóż, 16 mil na galonie to zabójca dla portfela tutaj w Szwecji. Galon kosztuje tu około 8-10 dolarów.
Uwielbiam te duże ciężarówki, ale jako kierowca ciężarówki dostawczej nie mam pieniędzy, żeby nimi jeździć, jeśli chodzi o 16 mil na galonie. Ponad 20 mil na galonie jest do zrobienia. 16 mil na galonie, a żona mnie pobije ;)

Nawiasem mówiąc, potrzebuję ciężarówki starszej niż 30 lat, bo wtedy jest wolna od podatku. Żadnych 700 dolarów każdego roku :)
A starsze amerykańskie ciężarówki śpiewają lepiej dla mojego serca.

Nawiasem mówiąc, moja Skoda to Octavia z silnikiem benzynowym 1.6 ;) Czuję się jak stary, rozsądny ojciec rodziny i po prostu nie mogę tego mieć! Chcę być młody i głupi, dopóki nie będę musiał dorosnąć :p
 
#11 ·
Uwielbiam mojego Jimmy'ego, był niezawodny i przyzwoity pod względem zużycia paliwa, ALE zajęło mi kilka miesięcy, zanim zdałem sobie sprawę, że prędkościomierz zawyża o 5 mil na godzinę, więc musiałem przeliczyć to, co uważałem za niesamowite zużycie paliwa.

Uważaj tylko na ciężarówki, które zostały poważnie zmodyfikowane. Uważam, że mój dobry przebieg wynika z konserwacji i utrzymywania go w stanie prawie fabrycznym.
 
#18 ·
Uwielbiam mojego Jimmy'ego, był niezawodny i przyzwoity pod względem zużycia paliwa, ALE zajęło mi kilka miesięcy, zanim zdałem sobie sprawę, że prędkościomierz zaniżał o 5 mil na godzinę, więc musiałem przeliczyć to, co uważałem za niesamowite zużycie paliwa.
/QUOTE]
Miałem ten sam problem z moim Dodge W250 z 1991 roku z silnikiem Diesla Cummins. Przez lata myślałem, że spala 21 MPG na trasach autostradowych. Potem, kiedy dostałem przenośny GPS, powiedział, że moja prędkość jest zaniżona. Okazało się, że fabryczna skrzynia biegów prędkościomierza była wadliwa i "kłamała" mi. Włożyłem odpowiednią skrzynię biegów i teraz dostaję tylko 18 MPG. Nadal OK dla ciężkiej ciężarówki 4WD z przedłużoną kabiną, ale czułem się lepiej, kiedy myślałem, że spala 21 MPG. "Niewłaściwa" skrzynia biegów została zainstalowana fabrycznie jako nowa, więc zastanawiam się, ile innych było wadliwych?
 
#13 ·
Tak, mój będzie redukował bieg na najmniejszym wzniesieniu, a jeśli to duża góra, zredukuje do 2. biegu. Nie wiem, jak jeździli wcześniej na standardowych oponach, może nie robiłby tego tak często.
 
#14 ·
Silnik 6.2L, TH700, 2wd z tylnym mostem 3.08 może osiągnąć około 21 do 22 mpg na autostradzie w konfiguracji fabrycznej.
Żeby uzyskać 25 mpg jak ja, potrzeba kilku modyfikacji.

Z moim nowym silnikiem na pierwszym baku uzyskałem ponad 21 mpg, był załadowany narzędziami i częściami, z 24-stopniową drabiną na górze, ciągnąc moją małą przyczepę.

Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć, co potrafi bez obciążenia, gdy silnik będzie odpowiednio dotarty z prawidłowym wyprzedzeniem pompy wtryskowej.
 
#17 ·
6.2L, TH700, 2wd z tylnym mostem 3.08 może osiągnąć około 21 do 22 mpg na autostradzie w konfiguracji fabrycznej.
Żeby osiągnąć 25 mpg jak ja, potrzeba kilku modyfikacji.
Był konkurs na zużycie paliwa może 10 lat temu dla silników Diesla 6.2. Odbył się w Arizonie, jak pamiętam. Wiele zmodyfikowanych pojazdów wzięło udział. Zwycięzca uzyskał 24,5 MPG w półtonowej, dwukołowej ciężarówce z głowicami z małą komorą spalania. Wszyscy zwycięzcy -2-3 i 4 miejsce również jeździli z głowicami z małą komorą spalania.
Mój niezmodyfikowany 82 K10 uzyskał prawie 24 MPG, więc uważam, że to całkiem nieźle.

Ale teraz? Benzyna kosztuje tu dzisiaj 3,65 dolara, a olej napędowy 4,30 dolara. Nowsza ciężarówka benzynowa może uzyskać 21 MPG. Więc, nie ma już dużego zysku z silników Diesla - przynajmniej przy prostym cruisingu. Przy holowaniu... wciąż duża różnica.

Mam 8000 funtów. 6.2 diesel Blazer camper, który uzyskuje 16 MPG i ma wiele modyfikacji. Oryginalna konfiguracja kampera wykorzystywała silnik benzynowy SB 400 i skrzynię biegów TH-350 i uzyskiwała 12 MPG. Przy różnicy cen między benzyną a olejem napędowym - czasami zastanawiam się, czy budowa tego diesla była warta zachodu.
 
#20 ·
Myślę, że trudno znaleźć ciężarówkę 6.2 (rzadką). Ale spróbuj znaleźć ciężarówkę 350 z fabrycznym silnikiem. Wszystkie ogłoszenia C/L zawsze chwalą się "przebudowanym silnikiem", nawet 87 4.3, który miałem, miał przebudowany silnik AC DELCO włożony przy 60k:confused: Tak, MOŻNA obwiniać właściciela, widziałem ludzi, którzy modyfikowali i dłubali przy silnikach benzynowych na śmierć, próbując uzyskać więcej mocy, lepsze MPG lub dlatego, że myślą, że naprawiają problem.

Mój punkt widzenia jest taki, że nowy f150, który twierdzi, że ma 20 mpg, zobaczmy za 15 lat, jaki będzie miał przebieg po zużyciu wszystkiego. WIEM, że moja ciężarówka się starzeje, niewiele się zmieni. Nie będzie miała komputera uruchamiającego kody błędów, informującego mnie, że uszkodzony jest czujnik za 300 USD.
 
#23 ·
J-code 6.2L w dobrym stanie technicznym powinien holować tak dobrze lub lepiej niż jakikolwiek SBC z tamtej epoki. Jestem przekonany, że w każdym przypadku będzie również uzyskiwał lepsze przebiegi.
 
#24 ·
J-kod 6.2L w dobrym stanie powinien holować tak dobrze lub lepiej niż jakikolwiek SBC z jego epoki. Jestem przekonany, że w każdym przypadku uzyska również lepszy przebieg.
Lepsze zużycie paliwa z 6.2 na pewno. Ale 350 gasser z łatwością przewyższy J-kod 6.2. Podobnie jak 400.Kod C 6.2 ma taką samą moc i moment obrotowy jak 305 gasser. J-kod nieco więcej.Mój 78 G van z 350 gasserem i 2-beczkowym gaźnikiem ciągnął znacznie lepiej niż mój 87 J-kod diesel Suburban. Duża różnica na wzniesieniach. Ale ciągnąc przyczepę o masie 5000 funtów, van spalał 8 MPG, a diesel Suburban 12 MPG. Mój Dodge-Cummins robi to samo i uzyskuje 14-15 MPG.GM 379 (6.2) diesel - 130 KM przy 3600 obr./min i 240 funtów TQ przy 2000 obr./min, otwór 3,98" i skok 3,8"GM 6.2 J-kod - 148 KM przy 3600 obr./min i 248 TQ przy 2000 obr./min GM 305 benzyna - 150 KM przy 3800 obr./min i 248 funtów TQ przy 2400 obr./min, otwór 3,7" i skok 3,48" GM 350 benzyna - 165 KM przy 3800 obr./min i 275 funtów TQ przy 1600 obr./min, otwór 4" i skok 3,5"
 
#27 ·
Witaj w MOJEJ Kanadzie :beerchug:

W moim doświadczeniu z moim K5 jest to wszystko w mieście, bez jazdy po autostradzie. Więc mój mały K5 ma moment obrotowy silnika Diesla, aby poruszyć ładunek. Miałem o wiele lepsze doświadczenia z holowaniem z moim K5 niż z TBI 350 Burb, którego mieliśmy w pracy. Moja ciężarówka jest starsza i ma również więcej mil.

To jest moje doświadczenie z holowaniem ciężkich ładunków z moim K5. Nie przewożę długich dystansów ani niczego takiego. Najcięższe, co przewoziłem, to w pełni załadowany bobcat i przyczepa bobcat, po mieście, podczas gdy jeździłem wokół odśnieżania podjazdów (przystawka do odśnieżarki jest zajebista) i mógł to przewieźć, ale podwozie i zawieszenie zdecydowanie się z tym kłóciły LOL
 
#28 · (Edited)
Do pierwotnego pytania. Moja ciężarówka ma th400 i przełożenie 4.1. Osiągam stałe 18 mpg (galony amerykańskie) przy użyciu oleju napędowego #2. Zimą spada do 16 mpg (to wszystko uśrednione w ciągu roku. Samozatrudniony, więc zachowuję paragony za paliwo i śledzę przebieg ciężarówki). Zawsze mam co najmniej kilkaset funtów w skrzyni ładunkowej. Niewiele, ale zdecydowanie nie pusto. Często mam też 1500 funtów lub więcej w skrzyni ładunkowej. W przeszłości miałem 2 305, oba TBI. Osiągałem 12 mpg z NP833 i nieznanym przełożeniem (chociaż byłem młody i ciężki z nogą) i 13 może 14 mpg z th375 i nieznanym przełożeniem (oba były 1/2 tonami z 5-otworowymi kołami, więc jestem pewien, że nie były tak niskie jak moja obecna ciężarówka) Pewnego razu uzyskałem 10 l/100 km (24 mpg) z moją obecną ciężarówką jadącą po prawie płaskim terenie z prędkością 80 km/h (50 mph) Nie było wiatru i tylko 2 znaki stopu na trasie. Nie mogłem jednak tak jeździć cały czas. Jeśli MPG jest Twoim głównym celem, możesz zbliżyć się do 25 mpg z 6.2, ale prawdopodobnie nie dużo powyżej 20 mpg średnio.
 
#29 ·
Cóż, porównując liczby z nowocześniejszymi silnikami 4bt lub 6bt cummins, spalanie 6.2D nie jest takie złe, biorąc pod uwagę, że jest o generację starszy niż cummins.

Tak więc prawda jest taka, że będę miał szczęście, jeśli uda mi się uzyskać spalanie powyżej 20-22 mpg
Ale to wciąż to, co chciałem usłyszeć... teraz to tylko trudny sposób na znalezienie dobrego obiektu...
Chevys nie są tu tak powszechne i wolę poczekać, aż znajdę dobry obiekt, zamiast dać się oszukać jak mój stary projekt diesla, który okazał się być samochodem typu "pomalujmy rdzę".
 
#30 ·
Cóż, porównując liczby z nowocześniejszymi silnikami 4bt lub 6bt cummins, spalanie 6.2D nie jest takie złe, biorąc pod uwagę, że jest o generację starszy niż cummins.
Seria "B" Cummins pojawiła się rok wcześniej niż silnik Diesla 6.2 - około 1980 roku. Nie chodzi o generacje. Bardziej o to, do czego te silniki zostały zbudowane. 6.2 to lekki silnik o krótkim skoku, nigdy nie przeznaczony do użytku HD. Cummins to silnik o długim skoku i ciężkim bloku, który zawsze był przeznaczony do użytku w ciężarówkach i ciągnikach.

6.2 wykorzystuje system komory wstępnej Ricardo Comet dla systemu wtrysku pośredniego. Cummins wykorzystuje wtrysk bezpośredni, podobnie jak wiele innych silników Diesla z lat 60. i starszych. John Deere przeszedł na DI około 1965 roku. Ford miał silniki Diesla DI w latach 50. Perkins DI od wczesnych lat 60., przynajmniej.
 
#32 ·
Moja ciężarówka ma napęd 4x4, silnik C Code, przełożenie 3,73, skrzynię TH700 OD z konwerterem blokady na oponach 31 cali. Uczciwie spala 18 w całym zakresie w stanie całkowicie fabrycznym. Osiągnąłem 24,4 na 70-milowej trasie autostradowej przy 60 MPH w upalne lato. Nie spieszę się i po prostu sobie jadę. Mam nadzieję, że to pomoże, Mike