Właściwy sposób sprawdzania wskaźników równowagi... dotyczy wszystkich DURAMAX 2001-2010, LML nie są znane w tych testach.
Doprowadza mnie do szału, gdy słyszę, jak ludzie mówią, że ich wskaźniki równowagi są dobre, więc jak mogą mieć złe wtryskiwacze? Cóż, mogą MYŚLEĆ, że ich wskaźniki równowagi są dobre, ale w rzeczywistości mogą być zupełnie odwrotnie. Wskaźniki równowagi to nic innego jak to, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa. Wszystkie silniki DURAMAX na biegu jałowym dostosują ilość wtryskiwanego paliwa do każdego wtryskiwacza, aby umożliwić jak najpłynniejszą pracę silnika (aż do momentu, gdy ilość wtrysku spadnie poniżej około 2 MM3 paliwa, wtedy ECM dostaje szału i przechodzi na wszystkie 0 dla wskaźników równowagi). Wykorzystuje dane wejściowe z czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu, aby osiągnąć tę równowagę cylindrów, a ilość paliwa plus lub minus od średniego przepływu paliwa to wskaźnik równowagi dla każdego cylindra. Wskaźniki równowagi mogą wahać się od -7 do +15.
Aby uzyskać rzeczywisty wskaźnik równowagi swoich cylindrów, musisz znać wskaźnik paliwa/ilość wtrysku, gdy pobierane są wskaźniki równowagi (stanie się to BARDZO jasne za kilka minut, dlaczego MUSISZ znać tę liczbę). Silnik powinien mieć 170 stopni lub więcej przy normalnej prędkości biegu jałowego 680 (01 biegu jałowego przy 600, a LMM na biegu jałowym przy 720), a ciśnienie na szynie powinno wynosić 35 MPA dla federalnych LB7 i 30 MPA dla większości innych. Akumulator powinien być naładowany bez nienormalnych obciążeń silnika (np. wyłączona klimatyzacja), a prędkość pojazdu wynosi 0 MPH (ECM wykonuje wskaźniki równowagi tylko wtedy, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a prędkość pojazdu jest mniejsza niż 2 MPH). Wskaźnik paliwa/ilość wtrysku powinna wynosić 8-9 MM3 paliwa, gdy wszystkie te warunki są spełnione (na poziomie morza bezpiecznie jest użyć liczby 8 MM3 paliwa, na wysokości 5000+ stóp użyj liczby 9 MM3 paliwa. Ciężarówki VVT (LLY+) z turbosprężarką zamkniętą na biegu jałowym, jak w standardowym strojenie będzie bliżej 9 - prawie 10 MM3 paliwa na biegu jałowym ze względu na dodatkowe obciążenie silnika, aby obrócić turbosprężarkę na biegu jałowym ze zamkniętymi łopatkami. A jesteś na biegu w tych warunkach, powinno być około 10-13 MM3 paliwa. Tutaj znajomość wskaźnika paliwa jest ważna i dlaczego MUSI być uwzględniona.
Użyjmy hipotetycznego przykładu, aby określić rzeczywiste wskaźniki równowagi w porównaniu z wyświetlanymi wskaźnikami równowagi. Spełnione są wszystkie powyższe warunki, a oto wskaźniki równowagi na biegu jałowym (pominę bieg, ponieważ jest taki sam, tylko z inną specyfikacją +/-).
#1 -2.1
#2 1.4
#3 -0.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 2.1
#8 0.8
Cóż, te liczby na pierwszy rzut oka wyglądają świetnie i mieszczą się w specyfikacjach GM +/- 4 na biegu jałowym i +/- 6 na biegu (idealnie byłoby 0, ale żadne 2 cylindry nie są identyczne, więc nie oczekuj, że zobaczysz wszystkie 0. Jeśli najprawdopodobniej masz poważny problem, a ECM powrócił do trybu awaryjnego i nie wykonuje wskaźników równowagi), ale skorygujmy je do RZECZYWISTYCH. Wskaźnik paliwa powinien wynosić co najmniej 8 MM3 paliwa, ale wskaźnik paliwa wynosi 3 MM3 paliwa dla tego przykładu. Musimy więc dodać 5 do tych wskaźników równowagi, aby uzyskać rzeczywiste liczby. Zobaczmy więc skorygowane liczby.
#1 -7.1 ZŁY
#2 -3.6 graniczny
#3 -5.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -2.9 zbliża się
#8 -4.2 ZŁY
Te skorygowane liczby wyglądają zupełnie inaczej i zgodnie z tymi liczbami mamy teraz 5 złych wtryskiwaczy, 2 na granicy i jeden, który zaczyna się zbliżać. Jak wspomniano wcześniej, wskaźniki równowagi to tylko średnia tego, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa, czyli wskaźnika paliwa. A jeśli wszystkie wtryskiwacze są zużyte w równym stopniu (jak w powyższym przykładzie), wskaźniki równowagi pozostaną blisko siebie, ale wskaźnik paliwa spadnie. Gdy nauczysz się uwzględniać wskaźnik paliwa we wskaźnikach równowagi, uzyskasz znacznie dokładniejsze wyniki dotyczące stanu wtryskiwacza/silnika. Ale wskaźniki równowagi to tylko test, a nie koniec wszystkich testów wtryskiwaczy, ponieważ to tylko mała część tego, co się dzieje i może być pod wpływem WIELU innych zmiennych.
Zróbmy jeszcze jeden przykład, aby pokazać, jak bardzo wskaźniki równowagi mogą się zmienić po skorygowaniu do rzeczywistych.
#1 -3.0
#2 0.4
#3 -2.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 4.5
#8 5.8
Teraz te liczby, na pierwszy rzut oka, bez uwzględniania wskaźnika paliwa, pokazują, że #7 i #8 są poza specyfikacją +/- 4, ale skorygujmy je dla wskaźnika paliwa 3 MM3. Musimy ponownie dodać do nich 5.
#1 -8.0 ZŁY
#2 -4.6 ZŁY
#3 -7.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -0.5 DOBRY
#8 0.8 DOBRY
Więc teraz #7 i #8 są najlepsze z grupy ze skorygowanymi liczbami, a my mamy 5 innych złych z 1 granicznym. To ilustruje, jak ważne jest posiadanie wskaźnika paliwa, aby skorygować wskaźniki równowagi do rzeczywistych liczb i dlaczego wskaźniki równowagi są bezwartościowe bez znajomości wskaźnika paliwa, gdy zostały pobrane.
Kolejną dobrą rzeczą, którą można zrobić, jeśli masz taką możliwość, jest podniesienie ciśnienia na szynie podczas sprawdzania wskaźników równowagi. Nieszczelne gniazda kulkowe pokażą się lepiej przy wyższych ciśnieniach na szynie niż w zakresie biegu jałowego, więc podnosząc ciśnienie na szynie, możesz uzyskać lepszy obraz stanu gniazd kulkowych bez wykonywania testu wskaźnika powrotu.
Należy pamiętać, że te liczby dotyczą silników seryjnych ze standardowymi ustawieniami. Jeśli masz zmodyfikowane ustawienie, musi ono używać standardowego ciśnienia na szynie na biegu jałowym, a zasilanie paliwem musi być standardowe od 0-20 MM3 paliwa (w razie wątpliwości przywróć ustawienia fabryczne). A jeśli masz ponadwymiarowe wtryskiwacze, musisz skorygować tabele w obszarach 0-20 MM3 paliwa, aby szerokości impulsów dawały prawidłowy przepływ dla każdej komórki. W przeciwnym razie wskaźniki równowagi będą niedokładne.
Ponadto wskaźników równowagi nie należy mylić ze wskaźnikami powrotu. Wskaźniki powrotu to ilość paliwa, jaką każdy wtryskiwacz zwraca do zbiornika podczas 15-sekundowego cyklu rozruchu i obejmuje zestaw testowy z 4 wyskalowanymi cylindrami i pewne rozebranie silnika, aby go wykonać. Wskaźniki powrotu są znacznie dokładniejszym testem stanu wtryskiwacza, ponieważ wtryskiwacze DURAMAX 01-10 to zawory różnicy ciśnień. Otwierają się, otwierając port obejściowy, a gdy występuje różnica ciśnień 1400-1500 PSI między ciśnieniem paliwa wlotowego a ciśnieniem wewnątrz wtryskiwacza, otwiera się. Dlatego potrzebujesz co najmniej 1500 PSI, aby jeden się uruchomił, ponieważ musisz mieć różnicę ciśnień, aby wtryskiwacz się otworzył. Wskaźniki powrotu informują, jak dobrze uszczelniają zawory obejściowe i czy gniazda kulkowe są zużyte.
Użyłem tej metody do znalezienia większej liczby złych wtryskiwaczy LLY niż LB7
Doprowadza mnie do szału, gdy słyszę, jak ludzie mówią, że ich wskaźniki równowagi są dobre, więc jak mogą mieć złe wtryskiwacze? Cóż, mogą MYŚLEĆ, że ich wskaźniki równowagi są dobre, ale w rzeczywistości mogą być zupełnie odwrotnie. Wskaźniki równowagi to nic innego jak to, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa. Wszystkie silniki DURAMAX na biegu jałowym dostosują ilość wtryskiwanego paliwa do każdego wtryskiwacza, aby umożliwić jak najpłynniejszą pracę silnika (aż do momentu, gdy ilość wtrysku spadnie poniżej około 2 MM3 paliwa, wtedy ECM dostaje szału i przechodzi na wszystkie 0 dla wskaźników równowagi). Wykorzystuje dane wejściowe z czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu, aby osiągnąć tę równowagę cylindrów, a ilość paliwa plus lub minus od średniego przepływu paliwa to wskaźnik równowagi dla każdego cylindra. Wskaźniki równowagi mogą wahać się od -7 do +15.
Aby uzyskać rzeczywisty wskaźnik równowagi swoich cylindrów, musisz znać wskaźnik paliwa/ilość wtrysku, gdy pobierane są wskaźniki równowagi (stanie się to BARDZO jasne za kilka minut, dlaczego MUSISZ znać tę liczbę). Silnik powinien mieć 170 stopni lub więcej przy normalnej prędkości biegu jałowego 680 (01 biegu jałowego przy 600, a LMM na biegu jałowym przy 720), a ciśnienie na szynie powinno wynosić 35 MPA dla federalnych LB7 i 30 MPA dla większości innych. Akumulator powinien być naładowany bez nienormalnych obciążeń silnika (np. wyłączona klimatyzacja), a prędkość pojazdu wynosi 0 MPH (ECM wykonuje wskaźniki równowagi tylko wtedy, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a prędkość pojazdu jest mniejsza niż 2 MPH). Wskaźnik paliwa/ilość wtrysku powinna wynosić 8-9 MM3 paliwa, gdy wszystkie te warunki są spełnione (na poziomie morza bezpiecznie jest użyć liczby 8 MM3 paliwa, na wysokości 5000+ stóp użyj liczby 9 MM3 paliwa. Ciężarówki VVT (LLY+) z turbosprężarką zamkniętą na biegu jałowym, jak w standardowym strojenie będzie bliżej 9 - prawie 10 MM3 paliwa na biegu jałowym ze względu na dodatkowe obciążenie silnika, aby obrócić turbosprężarkę na biegu jałowym ze zamkniętymi łopatkami. A jesteś na biegu w tych warunkach, powinno być około 10-13 MM3 paliwa. Tutaj znajomość wskaźnika paliwa jest ważna i dlaczego MUSI być uwzględniona.
Użyjmy hipotetycznego przykładu, aby określić rzeczywiste wskaźniki równowagi w porównaniu z wyświetlanymi wskaźnikami równowagi. Spełnione są wszystkie powyższe warunki, a oto wskaźniki równowagi na biegu jałowym (pominę bieg, ponieważ jest taki sam, tylko z inną specyfikacją +/-).
#1 -2.1
#2 1.4
#3 -0.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 2.1
#8 0.8
Cóż, te liczby na pierwszy rzut oka wyglądają świetnie i mieszczą się w specyfikacjach GM +/- 4 na biegu jałowym i +/- 6 na biegu (idealnie byłoby 0, ale żadne 2 cylindry nie są identyczne, więc nie oczekuj, że zobaczysz wszystkie 0. Jeśli najprawdopodobniej masz poważny problem, a ECM powrócił do trybu awaryjnego i nie wykonuje wskaźników równowagi), ale skorygujmy je do RZECZYWISTYCH. Wskaźnik paliwa powinien wynosić co najmniej 8 MM3 paliwa, ale wskaźnik paliwa wynosi 3 MM3 paliwa dla tego przykładu. Musimy więc dodać 5 do tych wskaźników równowagi, aby uzyskać rzeczywiste liczby. Zobaczmy więc skorygowane liczby.
#1 -7.1 ZŁY
#2 -3.6 graniczny
#3 -5.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -2.9 zbliża się
#8 -4.2 ZŁY
Te skorygowane liczby wyglądają zupełnie inaczej i zgodnie z tymi liczbami mamy teraz 5 złych wtryskiwaczy, 2 na granicy i jeden, który zaczyna się zbliżać. Jak wspomniano wcześniej, wskaźniki równowagi to tylko średnia tego, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa, czyli wskaźnika paliwa. A jeśli wszystkie wtryskiwacze są zużyte w równym stopniu (jak w powyższym przykładzie), wskaźniki równowagi pozostaną blisko siebie, ale wskaźnik paliwa spadnie. Gdy nauczysz się uwzględniać wskaźnik paliwa we wskaźnikach równowagi, uzyskasz znacznie dokładniejsze wyniki dotyczące stanu wtryskiwacza/silnika. Ale wskaźniki równowagi to tylko test, a nie koniec wszystkich testów wtryskiwaczy, ponieważ to tylko mała część tego, co się dzieje i może być pod wpływem WIELU innych zmiennych.
Zróbmy jeszcze jeden przykład, aby pokazać, jak bardzo wskaźniki równowagi mogą się zmienić po skorygowaniu do rzeczywistych.
#1 -3.0
#2 0.4
#3 -2.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 4.5
#8 5.8
Teraz te liczby, na pierwszy rzut oka, bez uwzględniania wskaźnika paliwa, pokazują, że #7 i #8 są poza specyfikacją +/- 4, ale skorygujmy je dla wskaźnika paliwa 3 MM3. Musimy ponownie dodać do nich 5.
#1 -8.0 ZŁY
#2 -4.6 ZŁY
#3 -7.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -0.5 DOBRY
#8 0.8 DOBRY
Więc teraz #7 i #8 są najlepsze z grupy ze skorygowanymi liczbami, a my mamy 5 innych złych z 1 granicznym. To ilustruje, jak ważne jest posiadanie wskaźnika paliwa, aby skorygować wskaźniki równowagi do rzeczywistych liczb i dlaczego wskaźniki równowagi są bezwartościowe bez znajomości wskaźnika paliwa, gdy zostały pobrane.
Kolejną dobrą rzeczą, którą można zrobić, jeśli masz taką możliwość, jest podniesienie ciśnienia na szynie podczas sprawdzania wskaźników równowagi. Nieszczelne gniazda kulkowe pokażą się lepiej przy wyższych ciśnieniach na szynie niż w zakresie biegu jałowego, więc podnosząc ciśnienie na szynie, możesz uzyskać lepszy obraz stanu gniazd kulkowych bez wykonywania testu wskaźnika powrotu.
Należy pamiętać, że te liczby dotyczą silników seryjnych ze standardowymi ustawieniami. Jeśli masz zmodyfikowane ustawienie, musi ono używać standardowego ciśnienia na szynie na biegu jałowym, a zasilanie paliwem musi być standardowe od 0-20 MM3 paliwa (w razie wątpliwości przywróć ustawienia fabryczne). A jeśli masz ponadwymiarowe wtryskiwacze, musisz skorygować tabele w obszarach 0-20 MM3 paliwa, aby szerokości impulsów dawały prawidłowy przepływ dla każdej komórki. W przeciwnym razie wskaźniki równowagi będą niedokładne.
Ponadto wskaźników równowagi nie należy mylić ze wskaźnikami powrotu. Wskaźniki powrotu to ilość paliwa, jaką każdy wtryskiwacz zwraca do zbiornika podczas 15-sekundowego cyklu rozruchu i obejmuje zestaw testowy z 4 wyskalowanymi cylindrami i pewne rozebranie silnika, aby go wykonać. Wskaźniki powrotu są znacznie dokładniejszym testem stanu wtryskiwacza, ponieważ wtryskiwacze DURAMAX 01-10 to zawory różnicy ciśnień. Otwierają się, otwierając port obejściowy, a gdy występuje różnica ciśnień 1400-1500 PSI między ciśnieniem paliwa wlotowego a ciśnieniem wewnątrz wtryskiwacza, otwiera się. Dlatego potrzebujesz co najmniej 1500 PSI, aby jeden się uruchomił, ponieważ musisz mieć różnicę ciśnień, aby wtryskiwacz się otworzył. Wskaźniki powrotu informują, jak dobrze uszczelniają zawory obejściowe i czy gniazda kulkowe są zużyte.
Użyłem tej metody do znalezienia większej liczby złych wtryskiwaczy LLY niż LB7