Diesel Place banner

Właściwy sposób sprawdzania stawek salda

2 reading
431K views 122 replies 55 participants last post by  Schmidt_153  
#1 · (Edited by Moderator)
Właściwy sposób sprawdzania wskaźników równowagi... dotyczy wszystkich DURAMAX 2001-2010, LML nie są znane w tych testach.

Doprowadza mnie do szału, gdy słyszę, jak ludzie mówią, że ich wskaźniki równowagi są dobre, więc jak mogą mieć złe wtryskiwacze? Cóż, mogą MYŚLEĆ, że ich wskaźniki równowagi są dobre, ale w rzeczywistości mogą być zupełnie odwrotnie. Wskaźniki równowagi to nic innego jak to, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa. Wszystkie silniki DURAMAX na biegu jałowym dostosują ilość wtryskiwanego paliwa do każdego wtryskiwacza, aby umożliwić jak najpłynniejszą pracę silnika (aż do momentu, gdy ilość wtrysku spadnie poniżej około 2 MM3 paliwa, wtedy ECM dostaje szału i przechodzi na wszystkie 0 dla wskaźników równowagi). Wykorzystuje dane wejściowe z czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu, aby osiągnąć tę równowagę cylindrów, a ilość paliwa plus lub minus od średniego przepływu paliwa to wskaźnik równowagi dla każdego cylindra. Wskaźniki równowagi mogą wahać się od -7 do +15.

Aby uzyskać rzeczywisty wskaźnik równowagi swoich cylindrów, musisz znać wskaźnik paliwa/ilość wtrysku, gdy pobierane są wskaźniki równowagi (stanie się to BARDZO jasne za kilka minut, dlaczego MUSISZ znać tę liczbę). Silnik powinien mieć 170 stopni lub więcej przy normalnej prędkości biegu jałowego 680 (01 biegu jałowego przy 600, a LMM na biegu jałowym przy 720), a ciśnienie na szynie powinno wynosić 35 MPA dla federalnych LB7 i 30 MPA dla większości innych. Akumulator powinien być naładowany bez nienormalnych obciążeń silnika (np. wyłączona klimatyzacja), a prędkość pojazdu wynosi 0 MPH (ECM wykonuje wskaźniki równowagi tylko wtedy, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a prędkość pojazdu jest mniejsza niż 2 MPH). Wskaźnik paliwa/ilość wtrysku powinna wynosić 8-9 MM3 paliwa, gdy wszystkie te warunki są spełnione (na poziomie morza bezpiecznie jest użyć liczby 8 MM3 paliwa, na wysokości 5000+ stóp użyj liczby 9 MM3 paliwa. Ciężarówki VVT (LLY+) z turbosprężarką zamkniętą na biegu jałowym, jak w standardowym strojenie będzie bliżej 9 - prawie 10 MM3 paliwa na biegu jałowym ze względu na dodatkowe obciążenie silnika, aby obrócić turbosprężarkę na biegu jałowym ze zamkniętymi łopatkami. A jesteś na biegu w tych warunkach, powinno być około 10-13 MM3 paliwa. Tutaj znajomość wskaźnika paliwa jest ważna i dlaczego MUSI być uwzględniona.

Użyjmy hipotetycznego przykładu, aby określić rzeczywiste wskaźniki równowagi w porównaniu z wyświetlanymi wskaźnikami równowagi. Spełnione są wszystkie powyższe warunki, a oto wskaźniki równowagi na biegu jałowym (pominę bieg, ponieważ jest taki sam, tylko z inną specyfikacją +/-).

#1 -2.1
#2 1.4
#3 -0.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 2.1
#8 0.8

Cóż, te liczby na pierwszy rzut oka wyglądają świetnie i mieszczą się w specyfikacjach GM +/- 4 na biegu jałowym i +/- 6 na biegu (idealnie byłoby 0, ale żadne 2 cylindry nie są identyczne, więc nie oczekuj, że zobaczysz wszystkie 0. Jeśli najprawdopodobniej masz poważny problem, a ECM powrócił do trybu awaryjnego i nie wykonuje wskaźników równowagi), ale skorygujmy je do RZECZYWISTYCH. Wskaźnik paliwa powinien wynosić co najmniej 8 MM3 paliwa, ale wskaźnik paliwa wynosi 3 MM3 paliwa dla tego przykładu. Musimy więc dodać 5 do tych wskaźników równowagi, aby uzyskać rzeczywiste liczby. Zobaczmy więc skorygowane liczby.

#1 -7.1 ZŁY
#2 -3.6 graniczny
#3 -5.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -2.9 zbliża się
#8 -4.2 ZŁY

Te skorygowane liczby wyglądają zupełnie inaczej i zgodnie z tymi liczbami mamy teraz 5 złych wtryskiwaczy, 2 na granicy i jeden, który zaczyna się zbliżać. Jak wspomniano wcześniej, wskaźniki równowagi to tylko średnia tego, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa, czyli wskaźnika paliwa. A jeśli wszystkie wtryskiwacze są zużyte w równym stopniu (jak w powyższym przykładzie), wskaźniki równowagi pozostaną blisko siebie, ale wskaźnik paliwa spadnie. Gdy nauczysz się uwzględniać wskaźnik paliwa we wskaźnikach równowagi, uzyskasz znacznie dokładniejsze wyniki dotyczące stanu wtryskiwacza/silnika. Ale wskaźniki równowagi to tylko test, a nie koniec wszystkich testów wtryskiwaczy, ponieważ to tylko mała część tego, co się dzieje i może być pod wpływem WIELU innych zmiennych.

Zróbmy jeszcze jeden przykład, aby pokazać, jak bardzo wskaźniki równowagi mogą się zmienić po skorygowaniu do rzeczywistych.

#1 -3.0
#2 0.4
#3 -2.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 4.5
#8 5.8

Teraz te liczby, na pierwszy rzut oka, bez uwzględniania wskaźnika paliwa, pokazują, że #7 i #8 są poza specyfikacją +/- 4, ale skorygujmy je dla wskaźnika paliwa 3 MM3. Musimy ponownie dodać do nich 5.

#1 -8.0 ZŁY
#2 -4.6 ZŁY
#3 -7.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -0.5 DOBRY
#8 0.8 DOBRY

Więc teraz #7 i #8 są najlepsze z grupy ze skorygowanymi liczbami, a my mamy 5 innych złych z 1 granicznym. To ilustruje, jak ważne jest posiadanie wskaźnika paliwa, aby skorygować wskaźniki równowagi do rzeczywistych liczb i dlaczego wskaźniki równowagi są bezwartościowe bez znajomości wskaźnika paliwa, gdy zostały pobrane.

Kolejną dobrą rzeczą, którą można zrobić, jeśli masz taką możliwość, jest podniesienie ciśnienia na szynie podczas sprawdzania wskaźników równowagi. Nieszczelne gniazda kulkowe pokażą się lepiej przy wyższych ciśnieniach na szynie niż w zakresie biegu jałowego, więc podnosząc ciśnienie na szynie, możesz uzyskać lepszy obraz stanu gniazd kulkowych bez wykonywania testu wskaźnika powrotu.

Należy pamiętać, że te liczby dotyczą silników seryjnych ze standardowymi ustawieniami. Jeśli masz zmodyfikowane ustawienie, musi ono używać standardowego ciśnienia na szynie na biegu jałowym, a zasilanie paliwem musi być standardowe od 0-20 MM3 paliwa (w razie wątpliwości przywróć ustawienia fabryczne). A jeśli masz ponadwymiarowe wtryskiwacze, musisz skorygować tabele w obszarach 0-20 MM3 paliwa, aby szerokości impulsów dawały prawidłowy przepływ dla każdej komórki. W przeciwnym razie wskaźniki równowagi będą niedokładne.

Ponadto wskaźników równowagi nie należy mylić ze wskaźnikami powrotu. Wskaźniki powrotu to ilość paliwa, jaką każdy wtryskiwacz zwraca do zbiornika podczas 15-sekundowego cyklu rozruchu i obejmuje zestaw testowy z 4 wyskalowanymi cylindrami i pewne rozebranie silnika, aby go wykonać. Wskaźniki powrotu są znacznie dokładniejszym testem stanu wtryskiwacza, ponieważ wtryskiwacze DURAMAX 01-10 to zawory różnicy ciśnień. Otwierają się, otwierając port obejściowy, a gdy występuje różnica ciśnień 1400-1500 PSI między ciśnieniem paliwa wlotowego a ciśnieniem wewnątrz wtryskiwacza, otwiera się. Dlatego potrzebujesz co najmniej 1500 PSI, aby jeden się uruchomił, ponieważ musisz mieć różnicę ciśnień, aby wtryskiwacz się otworzył. Wskaźniki powrotu informują, jak dobrze uszczelniają zawory obejściowe i czy gniazda kulkowe są zużyte.

Użyłem tej metody do znalezienia większej liczby złych wtryskiwaczy LLY niż LB7
 
#2 · (Edited)
Doskonały artykuł autorstwa THEFERMANATOR, został on przypięty, aby pomóc innym w diagnozowaniu wtryskiwaczy :thumb:
 
#4 ·
Jakie zużycie paliwa mam zastosować? Na moim edge mam wskaźnik wtrysku wstępnego, wskaźnik wtrysku głównego i wskaźnik skorygowany. Czy używam skorygowanego?

Zamieszczę tutaj moje obliczenia, aby sprawdzić, czy robię to poprawnie. Mój skorygowany wskaźnik wynosi 6 mm3, a ja znajduję się powyżej 5 tys. stóp w Denver, CO. Zatem mój wskaźnik powinien wynosić 9 mm3, więc odejmę różnicę 3 od wszystkich moich wskaźników równowagi?

Moje wskaźniki równowagi to:

#1 -2.1
#2 -0.4
#3 0.6
#4 -0.5
#5 1.4
#6 2.0
#7 0.8
#8 -1.4

Zatem jeśli odejmę 3 dla każdego, otrzymam skorygowane odczyty

#1 -5.1
#2 -3.4
#3 -2.4
#4 -2.5
#5 -1.6
#6 -1.0
#7 -2.2
#8 -4.4

Czy mam więc uszkodzone wtryskiwacze na #1 i #8, a #2 też nie jest zbyt dobry?
 
#6 ·
Właściwy sposób sprawdzania wskaźników równowagi... dotyczy wszystkich DURAMAX 2001-2010, LML są jak dotąd nieznane dla tego testu.

Denerwuje mnie słyszenie, jak ludzie mówią, że ich wskaźniki równowagi są dobre, więc jak mogą mieć złe wtryskiwacze? Cóż, mogą MYŚLEĆ, że ich wskaźniki równowagi są dobre, ale w rzeczywistości mogą być zupełnie odwrotnie. Wskaźniki równowagi to nic innego jak to, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa. Wszystkie silniki DURAMAX na biegu jałowym dostosują ilość wtryskiwanego paliwa do każdego wtryskiwacza, aby silnik pracował tak płynnie, jak to możliwe (aż do momentu, gdy ilość wtrysku spadnie poniżej około 2 MM3 paliwa, wtedy ECM dostaje szału i przechodzi na wszystkie 0 dla wskaźników równowagi). Wykorzystuje dane wejściowe z czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu, aby osiągnąć to wyważenie cylindrów, a ilość paliwa plus lub minus ze średniego przepływu paliwa to wskaźnik równowagi dla każdego cylindra. Wskaźniki równowagi mogą wahać się od -7 do +15.

Aby uzyskać rzeczywisty wskaźnik równowagi swoich cylindrów, musisz znać wskaźnik paliwa/ilość wtrysku w momencie pobierania wskaźników równowagi (stanie się to BARDZO jasne za kilka minut, dlaczego MUSISZ znać tę liczbę). Silnik powinien mieć temperaturę 170 stopni lub wyższą, przy normalnym biegu jałowym 680 (01 bieg jałowy przy 600, a LMM na biegu jałowym przy 720), ciśnienie na szynie powinno wynosić 35 MPA dla federalnych LB7 i 30 MPA dla większości innych, akumulator powinien być naładowany bez nienormalnych obciążeń silnika (np. wyłączona klimatyzacja), a prędkość pojazdu wynosi 0 MPH (ECM wykonuje wskaźniki równowagi tylko wtedy, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a prędkość pojazdu jest mniejsza niż 2 MPH). Wskaźnik paliwa/ilość wtrysku powinna wynosić 8-9 MM3 paliwa, gdy wszystkie te warunki są spełnione (na poziomie morza można bezpiecznie użyć liczby 8 MM3 paliwa, na wysokości 5000+ stóp użyć liczby 9 MM3 paliwa. Samochody VVT (LLY+) z turbosprężarką zamkniętą na biegu jałowym, jak w standardowym stroju, będą bliżej 9-prawie 10 MM3 paliwa na biegu jałowym ze względu na dodatkowe obciążenie silnika, aby rozkręcić turbosprężarkę na biegu jałowym z zamkniętymi łopatkami. A twoje na biegu pod tymi warunkami powinno wynosić około 10-13 MM3 paliwa. Właśnie tutaj znajomość wskaźnika paliwa jest tak ważna i dlaczego MUSI być uwzględniona.

Użyjmy tutaj hipotetycznego przykładu, aby określić rzeczywiste wskaźniki równowagi w porównaniu z wyświetlanymi wskaźnikami równowagi. Spełnione są wszystkie powyższe warunki, a oto wskaźniki równowagi na biegu jałowym (pominę bieg, ponieważ jest taki sam, tylko z inną specyfikacją +/-).

#1 -2.1
#2 1.4
#3 -0.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 2.1
#8 0.8

Cóż, te liczby na pierwszy rzut oka wyglądają świetnie i mieszczą się w specyfikacjach GM +/- 4 na biegu jałowym i +/- 6 na biegu (idealnie byłoby 0, ale żadne 2 cylindry nie są identyczne, więc nie oczekuj, że zobaczysz wszystkie 0. Jeśli to zrobisz, najprawdopodobniej masz poważny problem, a ECM powrócił do trybu awaryjnego i nie wykonuje wskaźników równowagi), ale skorygujmy je do RZECZYWISTYCH. Wskaźnik paliwa powinien wynosić co najmniej 8 MM3 paliwa, ale wskaźnik paliwa wynosi 3 MM3 paliwa dla tego przykładu. Musimy więc dodać 5 do wszystkich tych wskaźników równowagi, aby uzyskać rzeczywiste liczby. Zobaczmy więc poprawione liczby.

#1 -7.1 ZŁY
#2 -3.6 graniczny
#3 -5.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -2.9 zbliża się
#8 -4.2 ZŁY

Te poprawione liczby wyglądają zupełnie inaczej i zgodnie z tymi liczbami mamy teraz 5 złych wtryskiwaczy, 2 na skraju i jeden inny, który zaczyna się tam dostawać. Dzieje się tak dlatego, że jak wspomniano wcześniej, wskaźniki równowagi to tylko średnia tego, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa, którym jest wskaźnik paliwa. A jeśli wszystkie wtryskiwacze są zużyte w równym stopniu (jak w powyższym przykładzie), wskaźniki równowagi pozostaną blisko siebie, ale wskaźnik paliwa spadnie. Gdy nauczysz się uwzględniać wskaźnik paliwa w swoich wskaźnikach równowagi, uzyskasz znacznie dokładniejsze wyniki dotyczące stanu wtryskiwacza/silnika. Ale wskaźniki równowagi to tylko test, a nie ostateczny test wtryskiwaczy, ponieważ jest to tylko niewielka część tego, co się dzieje i może być wpływana przez WIELE innych zmiennych.

Zróbmy jeszcze jeden przykład, aby pokazać, jak bardzo wskaźniki równowagi mogą się zmienić po skorygowaniu do rzeczywistych.

#1 -3.0
#2 0.4
#3 -2.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 4.5
#8 5.8

Teraz te liczby na pierwszy rzut oka, bez uwzględniania wskaźnika paliwa, pokazują, że #7 i #8 są poza specyfikacją +/- 4, ale skorygujmy je dla wskaźnika paliwa 3 MM3. Musimy ponownie dodać do nich 5.

#1 -8.0 ZŁY
#2 -4.6 ZŁY
#3 -7.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -0.5 DOBRY
#8 0.8 DOBRY

Więc teraz #7 i #8 są najlepsze z grupy z poprawionymi liczbami, a my mamy 5 innych złych z 1 granicznym. To ilustruje, jak krytyczne jest posiadanie wskaźnika paliwa, aby skorygować wskaźniki równowagi do rzeczywistych liczb i dlaczego wskaźniki równowagi są bezwartościowe bez znajomości wskaźnika paliwa w momencie ich pobrania.

Kolejną dobrą rzeczą, którą można zrobić, jeśli masz taką możliwość, jest podniesienie ciśnienia na szynie podczas sprawdzania wskaźników równowagi. Nieszczelne gniazda kulkowe pokażą się lepiej przy wyższych ciśnieniach na szynie niż w zakresie biegu jałowego, więc podnosząc ciśnienie na szynie, możesz uzyskać lepszy obraz stanu gniazd kulkowych bez wykonywania testu wskaźnika powrotu.

Należy pamiętać, że te liczby dotyczą standardowych silników ze standardowymi ustawieniami. Jeśli masz zmodyfikowane ustawienie, musi ono używać standardowego ciśnienia na szynie na biegu jałowym, a zasilanie paliwem musi być standardowe od 0-20 MM3 paliwa (w razie wątpliwości przywróć ustawienia fabryczne). A jeśli masz ponadwymiarowe wtryskiwacze, musisz skorygować tabele w obszarach 0-20 MM3 paliwa, aby szerokości impulsów dawały prawidłowy przepływ dla każdej komórki, w przeciwnym razie wskaźniki równowagi będą niedokładne.

Ponadto wskaźników równowagi nie należy mylić ze wskaźnikami powrotu. Wskaźniki powrotu to ilość paliwa, jaką każdy wtryskiwacz zwraca do zbiornika podczas 15-sekundowego cyklu rozruchu i obejmuje zestaw testowy z 4 wyskalowanymi cylindrami do wykonania, a także pewne rozebranie silnika w celu jego wykonania. Wskaźniki powrotu są znacznie dokładniejszym testem stanu wtryskiwacza, ponieważ wtryskiwacze DURAMAX 01-10 to zawór różnicy ciśnień. Otwierają się, otwierając port obejściowy, a gdy występuje różnica ciśnień 1400-1500 PSI między ciśnieniem paliwa wchodzącego a ciśnieniem wewnątrz wtryskiwacza, otworzy się. Dlatego potrzebujesz co najmniej 1500 PSI, aby jeden się uruchomił, ponieważ musisz mieć różnicę ciśnień, aby wtryskiwacz się otworzył. Wskaźniki powrotu informują, jak dobrze uszczelniają zawory obejściowe i czy gniazda kulkowe są zużyte, czy nie.


Użyłem tej metody do znalezienia większej liczby złych wtryskiwaczy LLY niż LB7
Świetne informacje, dzięki THEFERMANATOR!
 
#7 · (Edited)
To informacje, których większość Ci nie powie lub o których nie wie. Miałem już kilka ciężarówek, które przyjechały do mnie z innych warsztatów, a nawet od dealera z problemami, których nie można było rozwiązać. Zajęło mi sporo czasu, żeby zebrać te informacje, a mój przyjaciel, który prowadzi warsztat i wcześniej pracował w GM, podzielił się ze mną tymi informacjami. Pomaga to uzyskać lepszy obraz stanu wtryskiwaczy bez konieczności ciągłego przeprowadzania testu wydajności powrotnej.

Widzę, że zostało to tutaj skopiowane.
 
#8 ·
Nie chcę kwestionować Twoich informacji ani wszczynać kłótni, ale jeśli to prawda, oznaczałoby to, że tysiące ciężarówek jeżdżących świetnie z dobrymi wskaźnikami równowagi bliskimi zeru mogą mieć w zasadzie złe wtryskiwacze. Widziałem też, jak ciężarówki dymiły lub zamgławiały na biegu jałowym i/lub miały inne objawy ze wskaźnikami równowagi przekraczającymi +/- 4 i +/- 6, a wymiana wtryskiwaczy i zbliżenie ich do zera rozwiązuje problem. Po prostu jestem ciekawy. Uwielbiam uczyć się wszystkiego, co mogę. I myślę, że to bardzo, bardzo ważna informacja, ponieważ od 4 lat i 3 ciężarówek sprawdzam moje wskaźniki równowagi normalnie, nie uwzględniając niczego. Jeszcze raz, nie szukam kłótni, po prostu jestem ciekaw, dlaczego widzę to po raz pierwszy.
 
#9 ·
Nie chcę kwestionować twoich informacji ani wszczynać kłótni, ale jeśli to prawda, oznaczałoby to, że tysiące ciężarówek działających świetnie z dobrymi wskaźnikami równowagi bliskimi zeru mogłyby mieć w zasadzie złe wtryskiwacze. Widziałem też, gdzie ciężarówki dymiły lub zamgławiały na biegu jałowym i/lub miały inne objawy ze wskaźnikami równowagi przekraczającymi +/- 4 i +/- 6, a wymiana wtryskiwaczy i zbliżenie ich do zera rozwiązuje problem. Po prostu jestem tu ciekaw. Uwielbiam uczyć się wszystkiego, co mogę. I myślę, że to bardzo, bardzo ważna informacja, ponieważ przez 4 lata i 3 ciężarówki sprawdzałem moje wskaźniki równowagi normalnie, nie uwzględniając niczego. Jeszcze raz, nie szukam kłótni, po prostu jestem ciekaw, dlaczego widzę to po raz pierwszy.
Wyszukaj i zobacz, ile postów, w których ludzie mówią, że ich wskaźniki równowagi są dobre, lub może 1 lub 2 przekraczają liczbę +/-4, ale ciężarówka zamgławia. Zmień wtryskiwacze, a problem zniknie. Starałem się jak najlepiej wyjaśnić informacje i są to informacje, których większość osób, które wiedzą, nie udostępni. To po prostu lepszy sposób oceny stanu wtryskiwaczy bez konieczności uciekania się do testu wskaźnika powrotu.
 
#12 ·
Ok, znajdę ten PID i załaduję go do mojego autocal. Zasadniczo LBZ powinien wynosić około 10 mm3 na biegu jałowym, więc jeśli moje rzeczywiste zużycie paliwa wynosi 4 mm3 na biegu jałowym, to czy od wszystkich wartości korekcji wtryskiwaczy odjąłbym 6?

Na przykład
2.3
-0.2
3.1

Byłoby
-3.7
-6.2
-2.9
Zgadza się?
 
#13 ·
Ok, znajdę ten pid i załaduję go do mojej autokalibracji. Więc w zasadzie lbz powinien wynosić około 10 mm3 na biegu jałowym, więc jeśli moje rzeczywiste zużycie paliwa wynosi 4 mm3 na biegu jałowym, to czy od wszystkich wartości współczynnika równowagi powinienem odjąć 6?

Na przykład
2.3
-0.2
3.1

Byłoby
-3.7
-6.2
-2.9
prawda?
8-9 mm3 paliwa na biegu jałowym to dość normalna wartość. Jeśli jest poniżej 8, to po prostu załóż, że powinno być 8. IMO lepiej być nieco niżej niż wyżej.
 
#19 · (Edited)
Ferm, doskonałe opracowanie, ale muszę zapytać...dlaczego stwierdzasz, że DODAJESZ wartość wskaźnika paliwa do wskaźnika równowagi, ale Twoje przykłady pokazują, że ODEJMUJESZ ją? Jak to w końcu jest?
 
  • Like
Reactions: snowman22
#22 · (Edited)
Ferm, doskonały opis, ale muszę zapytać....dlaczego stwierdzasz, że DODAJESZ wartość wskaźnika paliwa do wskaźnika równowagi, ale twoje przykłady pokazują, że ODEJMUJESZ ją?
Co jest?
Jeśli wskaźnik paliwa jest mniejszy niż 8 Mm3 paliwa, musisz dodać różnicę do liczb. Zatem jeśli wskaźnik równowagi jest już ujemny (co oznacza, że wtryskiwana jest mniejsza ilość paliwa niż wskazany wskaźnik paliwa), po dodaniu różnicy liczba będzie jeszcze bardziej ujemna, ponieważ będzie jeszcze bardziej oddalona od tego, jaki powinien być wskaźnik paliwa. Jeśli jest to liczba dodatnia, zasadniczo musisz odjąć, ponieważ dodajesz kwotę ujemną. Nie jestem najlepszy w pisaniu opisów, dlatego zrobiłem przykłady. Właśnie na nie spojrzałem i wygląda na to, że dobrze je zrozumiałem, tylko część mojego opisu procesu jest myląca, ponieważ nie jestem technicznym pisarzem.

Kiedy robiłem opis w TTS, najpierw go opublikowałem, próbując uzyskać informację zwrotną na temat tego, jak jasne były moje instrukcje, ZANIM opublikowałem go gdzie indziej (ten plan został zmieniony, więc oto on).
 
#24 ·
Używając HPTuners Scanner, mamy Główny Paliwo i Całkowity Paliwo. Te dwie wartości różnią się o około 1 mm3 przez cały czas. Zakładam, że Całkowite paliwo obejmuje wtrysk wstępny, jak i wtrysk główny, a główne paliwo jest tylko dla wtrysku głównego. Czy to prawda? Którego muszę użyć?
 
#25 ·
Poniżej znajdują się zrzuty ekranu skanera HPTuners skonfigurowanego dla wskaźników równowagi. Najpierw w pozycji Park, a następnie w pozycji Drive. Nie mogłem uzyskać żadnych wskazań równowagi innych niż 0 w pozycji Park, chyba że trzymałem wciśnięty hamulec. Nie miałem tego problemu z wgranym ustawieniem. Dzieje się tak tylko z fabrycznym ustawieniem.

Powiedz mi, co myślisz.
 

Attachments

#27 ·
Jeśli wskaźniki równowagi wyjdą za daleko poza zakres lub jeśli wskaźnik paliwa spadnie za nisko, ECM wyzeruje wskaźniki równowagi i pokaże 0, a silnik będzie się trząsł. Czy to się dzieje?
Po części. Główny poziom paliwa był niski i od czasu do czasu podnosił się na tyle, aby wskaźniki równowagi zaczęły się wyświetlać. Nie powiedziałbym, że ciężarówka się trzęsie. Czasami na biegu jałowym słychać dźwięk „lope”. Dzieje się tak jednak z wgranym programem i wskaźniki równowagi w trybie parkowania z wgranym programem odczytują się dobrze. Kiedy wgram standardowy program (wyłączyłem EGR w standardowym programie, ponieważ mój został usunięty), czyli prawie standardowy program, wskaźniki równowagi w trybie parkowania odczytują 0, dopóki nie wcisnę hamulca (co obciąża silnik).

Teraz, co jest dziwne. Ciężarówka działa świetnie, a jedyny raz, kiedy jest trochę dymu, to wtedy, gdy po raz pierwszy wciśniesz pedał gazu. lub trochę, jeśli podkręcisz obroty.
 
#28 ·
Żadnej opinii na temat opublikowanych przeze mnie stawek?
 
#29 ·
Wskaźnik paliwa 2,5 na pierwszym zdjęciu oznacza, że musisz dodać 5,5 do wszystkich wskaźników równowagi. Kiedy spadnie poniżej około 2, wskaźniki równowagi staną się puste, więc ECM wykonuje swoją pracę. Masz WSZYSTKIE oznaki uszkodzonych wtryskiwaczy. Założę się, że jeśli zwiększysz ciśnienie paliwa na biegu jałowym, zacznie się trząść i wydawać dziwne dźwięki z powodu zbyt dużej ilości paliwa powracającego przez wtryskiwacze. Z tego, co widzę na zrzutach ekranu, jedynym wtryskiwaczem, który masz i który jest dobry, jest numer 1 (i nawet on zaczyna się psuć). Reszta jest daleko poza specyfikacją. Możesz spróbować wyczyścić je za pomocą środka czyszczącego górną część silnika GM i galona oleju napędowego, ale ponieważ są tak daleko, wątpię, czy wiele to da.
 
#30 · (Edited)
Wskaźnik paliwa 2,5 na twoim pierwszym zdjęciu oznacza, że musisz dodać 5,5 do wszystkich swoich wskaźników równowagi. Kiedy spadnie poniżej około 2, wskaźniki równowagi staną się puste, więc ECM wykonuje swoją pracę. Masz WSZYSTKIE oznaki złych wtryskiwaczy. Założę się, że jeśli zwiększysz ciśnienie paliwa na biegu jałowym, zacznie się trząść i wydawać wszelkiego rodzaju zabawne odgłosy z powodu zbyt dużej ilości paliwa powracającego przez wtryskiwacze. Z tego, co widzę na twoich zrzutach ekranu, jedynym wtryskiwaczem, który masz i który jest dobry, jest numer 1 (i nawet on zaczyna to przesadzać). Reszta jest daleko poza specyfikacją. Możesz spróbować wyczyścić je za pomocą środka czyszczącego silnik GM i galona oleju napędowego, ale skoro są tak daleko, wątpię, żeby to dużo dało.


Trochę się tego spodziewałem. Myślę, że jest błąd w tej metodzie sprawdzania wskaźników równowagi lub w używaniu skanera HPTuners z tą metodą. Powód jest taki, że używając twojej metody, wszystkie wtryskiwacze oprócz jednego są złe, wszystkie oprócz #1. Cóż... Właśnie musiałem wymienić głowicę, ponieważ była pęknięta (wyciek płynu chłodzącego na zewnątrz). Kiedy zdjąłem głowice i czyściłem blok, zauważyłem, że cylinder #1 miał znacznie więcej nagromadzenia sadzy niż reszta (znacznie więcej). Jeśli odczytam liczby wyświetlane przez skaner HPTuners, wskaźniki równowagi pasują do tego, co znalazłem podczas demontażu. Używając twojej metody, to jedyny dobry wtryskiwacz.

To właśnie mnie dezorientuje. Nie mówię, że twoja metoda jest zła, ale może oprogramowanie HPTuners już uwzględnia paliwo? Wejdę na forum HPTuners i zadam to pytanie. W międzyczasie, jakie są twoje przemyślenia?

Gdyby wszystkie wtryskiwacze były złe, czy ciężarówka nie pracowałaby strasznie? Biegi jałowe będą od czasu do czasu (nie zawsze) trochę falować i jest bardzo mało dymu. Myślę, że gdyby wszystkie były złe, pracowałaby strasznie na biegu jałowym i bardzo dymiła.

BTW... Już kupiłem środek czyszczący GM i zamierzam go uruchomić albo dziś wieczorem, albo rano. Zanim go uruchomię, podłączę moją auto-pomysłowość i zobaczę, czy mogę ręcznie zwiększyć ciśnienie.

EDIT: Ponadto, dlaczego używasz głównego paliwa zamiast całkowitego paliwa?
 
#31 ·
Głównym paliwem jest to, które jest normalnie wyświetlane na większości skanerów. Twój strzał pilota to tylko około 1-1,5 mm3 paliwa. A dodatkowa sadza to dobry znak. Czysty wierzch tłoka jest zwykle oznaką nieszczelnych wtryskiwaczy, a paliwo czyści wierzch tłoka. Kiedy robiłem uszczelki głowicy, moje wadliwe wtryskiwacze miały czyste wierzchy tłoków.
 
#32 ·
Czyli mówisz mi, że brudny cylinder to dobry cylinder? Nic w tym nie brzmi dobrze.

Moim zdaniem ten sposób sprawdzania wskaźników równowagi jest niezwykle wadliwy. Twierdzisz, że mam 7 uszkodzonych wtryskiwaczy, a mój samochód dobrze pracuje na biegu jałowym, jeździ płynnie, bez szarpania, bez dymu.........a jednak siedem wtryskiwaczy jest uszkodzonych? Proszę to wyjaśnić.

Czy przypadkiem sprzedajesz wtryskiwacze na życie?

Kolejnym problemem jest to, że wskaźniki równowagi i tak nie są wiarygodnym testem stanu wtryskiwaczy. Test wskaźnika powrotu paliwa jest właściwym sposobem na to. Niższa kompresja w cylindrze może spowodować zmianę wskaźników równowagi, a zmiana ta nie miałaby nic wspólnego z wtryskiwaczem.

Mody, radziłbym jeszcze raz przyjrzeć się temu, aby to było przypięte. Może to doprowadzić do wymiany wielu wtryskiwaczy, które nie wymagają wymiany.
 
  • Like
Reactions: Joey
#33 · (Edited)
Czyli mówisz mi, że brudny cylinder to dobry cylinder? Nic w tym nie brzmi dobrze.

Moim zdaniem ten sposób sprawdzania wskaźników równowagi jest niezwykle wadliwy. Twierdzisz, że mam 7 uszkodzonych wtryskiwaczy, a mój samochód dobrze pracuje na biegu jałowym, jeździ płynnie, bez skoków, bez dymu.........a jednak siedem wtryskiwaczy jest uszkodzonych? Proszę to wyjaśnić.

Czy przypadkiem sprzedajesz wtryskiwacze na życie?

Kolejnym problemem jest to, że wskaźniki równowagi i tak nie są wiarygodnym testem stanu wtryskiwacza. Test wskaźnika powrotu paliwa jest właściwym sposobem na to. Niższa kompresja w cylindrze może spowodować zmianę wskaźników równowagi, a zmiana nie miałaby nic wspólnego z wtryskiwaczem.

Mody, radziłbym jeszcze raz przyjrzeć się temu, aby to było przypięte. Może to doprowadzić do wymiany wielu wtryskiwaczy, które nie wymagają wymiany.
Nie, nie sprzedaję wtryskiwaczy i nawet nie pracuję w warsztacie (przynajmniej już nie). Po prostu ktoś, kto próbował udostępnić informacje, aby pomóc innym. Nauczyłem się tych informacji na TRUDNEJ drodze, pomagając ludziom, którzy byli w warsztatach, które sprzedają wtryskiwacze i nie mogli naprawić swoich samochodów, ponieważ na pierwszy rzut oka wskaźniki równowagi wyglądały dobrze. Wiem, że te informacje działają w przypadku używania skanerów EFILIVE, TECH 2 i SNAP ON, nigdy nie używałem do tego danych HP TUNERS. Używaj informacji na własne ryzyko, ponieważ jest to nic innego jak "NARZĘDZIE DIAGNOSTYCZNE"! Zbyt wielu uważa, że komputer jest odpowiedzią, podczas gdy NIE MA zamiennika dla diagnostyki. To po prostu dane, które zbierasz, aby określić problem.

I tak, sadza na wierzchu tłoka to DOBRA rzecz. Wymyta, czysta powierzchnia tłoka jest BEZPOŚREDNIM wskaźnikiem stanu przepełnienia, który zmywa sadzę. Oto dzisiejsza lekcja dnia ze zdjęciami.
DOBRZE wyglądająca powierzchnia tłoka.
Image

Zwróć uwagę na ładną, jednolitą warstwę sadzy z łatwo rozpoznawalnymi śladami wzoru natrysku dyszy. To jest to, co CHCESZ zobaczyć.
ŹLE wyglądająca powierzchnia tłoka.
Image

Zwróć uwagę na czysty obszar, to było z USZKODZONYM wtryskiwaczem w MOIM WŁASNYM silniku, kiedy robiłem uszczelki głowicy. To było z wtryskiwaczem, który nadal był w specyfikacji podczas sprawdzania wskaźników równowagi na pierwszy rzut oka BEZ uwzględniania przesunięcia wskaźnika paliwa. Pokazywał -2,45, ale skorygowany wynosił około -3,5. Nadal w specyfikacji, ale czysty obszar pokazuje, że wyciekało paliwo.
 
#34 ·
Ferm, z pewnością może w tym być jakaś obiecująca technika, ale typowym sposobem diagnozowania wtryskiwaczy jest sprawdzenie ich za pomocą współczynników równowagi, a następnie przeprowadzenie testu współczynnika powrotu, aby zweryfikować rzeczywisty wyciek wtryskiwacza. Czy w ogóle to zrobiłeś i czy możesz opublikować rzeczywiste współczynniki równowagi w trybie parkowania/jazdy, skorygowaną metodę i wyniki testu powrotu? Jak również, w jaki sposób ta metoda uwzględnia różnice w stopniu sprężania?

Nie chcę być adwokatem diabła, ale myślę, że ważne jest, aby zauważyć te elementy, zanim ludzie wyjdą i wydadzą swoje ciężko zarobione pieniądze.
 
#35 ·
Ferm, z pewnością może w tym być jakaś obiecująca technika, ale zazwyczaj właściwym sposobem diagnozowania wtryskiwaczy jest sprawdzenie ich za pomocą współczynników równowagi, a następnie przeprowadzenie testu współczynnika powrotu, aby zweryfikować rzeczywisty wyciek wtryskiwacza. Czy w ogóle to zrobiłeś i czy możesz opublikować rzeczywiste współczynniki równowagi w trybie parkowania/jazdy, metodę skorygowaną i wyniki testu powrotu? Ponadto, w jaki sposób ta metoda uwzględnia różnice w stopniu sprężania?

Nie próbuję być adwokatem diabła, ale myślę, że ważne jest, aby zauważyć te elementy, zanim ludzie wyjdą i wydadzą swoje ciężko zarobione pieniądze.
Próbowałem tylko jednej ciężarówki z niższym stopniem sprężania i działała na niej dobrze. Tak, wiem o różnicy między współczynnikami powrotu a równowagi, ale kiedy wykonujesz skorygowane współczynniki równowagi, stwierdziłem, że pokrywa się to ze współczynnikami powrotu i pomaga sprawdzić wtryskiwacze bez konieczności przeprowadzania testu współczynnika powrotu. Zbyt wiele razy ludzie automatycznie zakładają, że ich współczynniki równowagi są dobre, podczas gdy w rzeczywistości wiele wtryskiwaczy może się zepsuć i zniekształcić liczby. Dlatego napisałem ten artykuł, aby pomóc innym mieć narzędzia, aby wiedzieć, co powinni widzieć, gdy sprawdzają te liczby. Miałem wiele ciężarówek, które przyjeżdżały do mnie, o których dealerzy mówili, że są w porządku i potrzebowały CP3. Sprawdź współczynniki równowagi za pomocą tej metody i znajdź wiele uszkodzonych wtryskiwaczy. Przeprowadź test współczynnika powrotu, a wyniki potwierdzają skorygowane współczynniki równowagi.
 
#36 ·
Właściwy sposób sprawdzania wskaźników równowagi.... dotyczy wszystkich DURAMAX 2001-2010, LML są jak dotąd nieznane dla tego testu.

Doprowadza mnie do szału, gdy słyszę, jak ludzie mówią, że ich wskaźniki równowagi są dobre, więc jak mogą mieć złe wtryskiwacze? Cóż, mogą MYŚLEĆ, że ich wskaźniki równowagi są dobre, ale w rzeczywistości mogą być zupełnie odwrotnie. Wskaźniki równowagi to nic innego jak to, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa. Wszystkie silniki DURAMAX na biegu jałowym dostosują ilość wtryskiwanego paliwa do każdego wtryskiwacza, aby silnik pracował jak najpłynniej (aż do momentu, gdy ilość wtrysku spadnie poniżej około 2 MM3 paliwa, wtedy ECM dostaje szału i przechodzi na wszystkie 0 dla wskaźników równowagi). Wykorzystuje dane z czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu, aby osiągnąć tę równowagę cylindrów, a ilość paliwa plus lub minus od średniego przepływu paliwa to wskaźnik równowagi dla każdego cylindra. Wskaźniki równowagi mogą wahać się od -7 do +15.

Aby uzyskać rzeczywisty wskaźnik równowagi swoich cylindrów, musisz znać wskaźnik paliwa/ilość wtrysku w momencie pobierania wskaźników równowagi (stanie się to BARDZO jasne za kilka minut, dlaczego MUSISZ znać tę liczbę). Silnik powinien mieć 170 stopni lub więcej, przy normalnym biegu jałowym 680 (01 biegu jałowym przy 600, a LMM na biegu jałowym przy 720), ciśnienie na szynie powinno wynosić 35 MPA dla federalnych LB7 i 30 MPA dla większości innych, akumulator powinien być naładowany bez nienormalnych obciążeń silnika (tj. wyłączona klimatyzacja), a prędkość pojazdu wynosi 0 MPH (ECM wykonuje wskaźniki równowagi tylko wtedy, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a prędkość pojazdu jest mniejsza niż 2 MPH). Wskaźnik paliwa/ilość wtrysku powinna wynosić 8-9 MM3 paliwa, gdy wszystkie te warunki są spełnione (na poziomie morza można bezpiecznie użyć liczby 8 MM3 paliwa, na wysokości 5000+ stóp użyć liczby 9 MM3 paliwa. Ciężarówki VVT (LLY+) z turbosprężarką zamkniętą na biegu jałowym, jak w standardowym stroju, będą bliżej 9 - prawie 10 MM3 paliwa na biegu jałowym ze względu na dodatkowe obciążenie silnika, aby rozkręcić turbosprężarkę na biegu jałowym ze zamkniętymi łopatkami. A na biegu pod tymi warunkami powinno to być około 10-13 MM3 paliwa. Właśnie tutaj znajomość wskaźnika paliwa jest tak ważna i dlaczego MUSI być uwzględniona.

Użyjmy hipotetycznego przykładu, aby określić rzeczywiste wskaźniki równowagi w porównaniu z wyświetlanymi wskaźnikami równowagi. Wszystkie powyższe warunki są spełnione i oto wskaźniki równowagi na biegu jałowym (pominę bieg, ponieważ jest taki sam, tylko z inną specyfikacją +/-).

#1 -2.1
#2 1.4
#3 -0.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 2.1
#8 0.8

Cóż, te liczby na pierwszy rzut oka wyglądają świetnie i mieszczą się w specyfikacjach GM +/- 4 na biegu jałowym i +/- 6 na biegu (idealnie byłoby 0, ale żadne 2 cylindry nie są identyczne, więc nie oczekuj, że zobaczysz wszystkie 0. Jeśli to zrobisz, najprawdopodobniej masz poważny problem, a ECM powrócił do trybu awaryjnego i nie wykonuje wskaźników równowagi), ale skorygujmy je do RZECZYWISTYCH. Wskaźnik paliwa powinien wynosić co najmniej 8 MM3 paliwa, ale wskaźnik paliwa dla tego przykładu wynosi 3 MM3 paliwa. Musimy więc dodać 5 do wszystkich tych wskaźników równowagi, aby uzyskać rzeczywiste liczby. Zobaczmy więc poprawione liczby.

Dodajemy więc 5, ponieważ wskaźnik paliwa jest o 5 za niski? Co jeśli mój wskaźnik paliwa wynosi 8, czy to oznacza, że to mnie nie dotyczy?

Czy coś tu pomijam?? Twoja matematyka ma rażące lekceważenie +\- jest wszędzie... oto jak by to wyglądało, gdybyśmy wszyscy założyli, że 5 jest liczbą dodatnią.

#1 -7.1 ZŁY -2.1 + 5 = 2.9
#2 -3.6 graniczny 1.4 + 5 = 6.4 zły
#3 -5.8 ZŁY -.08 + 5 = 4.2 zły
#4 -3.8 graniczny 1.2 + 5 = 6.2 zły
#5 -6.4 ZŁY -1.4 + 5 = 3.6
#6 -6.2 ZŁY -1.2 + 5 = 3.8
#7 -2.9 zbliża się 2.1 + 5 = 7.1 zły
#8 -4.2 ZŁY .08 + 5 = 5.8 zły

Zgodnie z tymi liczbami 2, 3, 4, 7, 8 są złe... to jest mylące, czy tylko ja. :wtf:

Te poprawione liczby wyglądają zupełnie inaczej i zgodnie z tymi liczbami mamy teraz 5 złych wtryskiwaczy, 2 na krawędzi i jeden inny, który zaczyna się podnosić. Dzieje się tak dlatego, że jak stwierdzono wcześniej, wskaźniki równowagi są tylko średnią tego, jak bardzo każdy wtryskiwacz odbiega od średniego przepływu paliwa, którym jest Twój wskaźnik paliwa. A jeśli wszystkie wtryskiwacze są zużyte w równym stopniu (jak w powyższym przykładzie), to wskaźniki równowagi pozostaną blisko siebie, ale wskaźnik paliwa spadnie. Kiedy nauczysz się uwzględniać wskaźnik paliwa w swoich wskaźnikach równowagi, uzyskasz znacznie dokładniejsze wyniki dotyczące stanu wtryskiwacza/silnika. Ale wskaźniki równowagi to tylko test, a nie ostateczny test wtryskiwaczy, ponieważ jest to tylko mała część tego, co się dzieje i może być pod wpływem WIELU innych zmiennych.

Zróbmy jeszcze jeden przykład, aby pokazać, jak bardzo wskaźniki równowagi mogą się zmienić po skorygowaniu do rzeczywistych.

#1 -3.0
#2 0.4
#3 -2.8
#4 1.2
#5 -1.4
#6 -1.2
#7 4.5
#8 5.8

Teraz te liczby na pierwszy rzut oka, bez uwzględniania wskaźnika paliwa, pokazują, że #7 i #8 są poza specyfikacją +/- 4, ale skorygujmy je dla wskaźnika paliwa 3 MM3. Musimy ponownie dodać do nich 5.

#1 -8.0 ZŁY
#2 -4.6 ZŁY
#3 -7.8 ZŁY
#4 -3.8 graniczny
#5 -6.4 ZŁY
#6 -6.2 ZŁY
#7 -0.5 DOBRY
#8 0.8 DOBRY

Teraz więc #7 i #8 są najlepsze z grupy z poprawionymi liczbami, a my mamy 5 innych złych z 1 granicznym. To ilustruje, jak krytyczne jest posiadanie wskaźnika paliwa, aby skorygować wskaźniki równowagi do rzeczywistych liczb i dlaczego wskaźniki równowagi są bezwartościowe bez znajomości wskaźnika paliwa, kiedy zostały pobrane.

Kolejną dobrą rzeczą, którą można zrobić, jeśli masz taką możliwość, jest podniesienie ciśnienia na szynie podczas sprawdzania wskaźników równowagi. Nieszczelne gniazda kulkowe pokażą się lepiej przy wyższych ciśnieniach na szynie niż w zakresie biegu jałowego, więc podnosząc ciśnienie na szynie, możesz uzyskać lepszy obraz stanu gniazd kulkowych bez przeprowadzania testu szybkości powrotu.

Należy pamiętać, że te liczby dotyczą silników seryjnych z seryjnymi ustawieniami. Jeśli masz zmodyfikowane ustawienie, musi ono używać ciśnienia na szynie na biegu jałowym, a zasilanie paliwem musi być seryjne od 0-20 MM3 paliwa (w razie wątpliwości przywróć ustawienia fabryczne). A jeśli masz ponadwymiarowe wtryskiwacze, musisz skorygować tabele w obszarach paliwa 0-20 MM3, aby szerokości impulsów dawały prawidłowy przepływ dla każdej komórki, w przeciwnym razie wskaźniki równowagi będą niedokładne.

Również wskaźników równowagi nie należy mylić ze wskaźnikami powrotu. Wskaźniki powrotu to ilość paliwa, jaką każdy wtryskiwacz zwraca do zbiornika podczas 15-sekundowego cyklu rozruchu i obejmują zestaw testowy z 4 wyskalowanymi cylindrami, a także pewien demontaż silnika, aby go wykonać. Wskaźniki powrotu są znacznie dokładniejszym testem stanu wtryskiwacza, ponieważ wtryskiwacze DURAMAX 01-10 to zawór różnicy ciśnień. Otwierają się, otwierając port obejściowy, a gdy występuje różnica ciśnień 1400-1500 PSI między ciśnieniem paliwa wchodzącego a ciśnieniem wewnątrz wtryskiwacza, otwiera się. Dlatego potrzebujesz co najmniej 1500 PSI, aby jeden się uruchomił, ponieważ musisz mieć różnicę ciśnień, aby wtryskiwacz się otworzył. Wskaźniki powrotu informują, jak dobrze uszczelniają zawory obejściowe i czy gniazda kulkowe są zużyte, czy nie.

Użyłem tej metody do znalezienia większej liczby złych wtryskiwaczy LLY niż LB7
 
#37 · (Edited)
Przepraszam, jeśli moja matematyka się nie zgadzała, ale moje liczby SĄ poprawne dla skorygowanych liczb. Jeśli Twoje zużycie paliwa wynosi 3 i powinno wynosić 8, musisz dodać różnicę 5MM3. Zatem jeśli wskaźnik równowagi wynosi -2,1 przy zużyciu paliwa 3, ECM myśli, że wtryskuje 0,9MM3 paliwa do tego cylindra. Powinien wtryskiwać w przybliżeniu 8 MM3 paliwa, więc ECM wtryskuje -7,1 mniej niż powinien, stąd skorygowany wskaźnik równowagi -7,1. Więc tak, powinienem dodać -5, ponieważ jest to 5 mniej niż powinno być. Dlatego umieściłem przykłady, aby ludzie mogli zrozumieć, co próbowałem powiedzieć (a nie po to, by rozrywać moją zdolność do pisania artykułów technicznych).

NIE jestem autorem artykułów technicznych. Próbowałem POMÓC innym, udostępniając im informacje, które pomogą im zdiagnozować problemy z ich ciężarówkami. To informacje, których sam nauczyłem się od znajomych, którzy pracowali w salonach samochodowych, próbując znaleźć sposoby na ustalenie, czy to wtryskiwacze, bez konieczności wyciągania zestawu zlewki, aby wykonać test wskaźnika powrotu od samego początku (a także zminimalizować koszty dla klienta, aby rachunek był niski). Użyłem tych informacji i procedur testowych, aby pomóc niezliczonym osobom dowiedzieć się, że ich wtryskiwacze były uszkodzone, i w końcu zdecydowałem się opublikować je w Internecie, aby pomóc innym, ponieważ zawsze pojawiają się nowe wątki z napisem „ciężarówka dymi jak szalona, ale wskaźniki równowagi są w porządku”, a potem okazuje się, że to jednak wtryskiwacze i gdyby użyli skorygowanych liczb, tak jak ja, znaleźliby to od samego początku. Lub wymieniać dobre wtryskiwacze na podstawie wskaźników równowagi, gdy mieli kilka uszkodzonych, powodujących ich problem, zamiast 1 lub 2, jak pokazywały wskaźniki równowagi na pierwszy rzut oka.
 
#44 ·
THEFERMANATOR, Dziękuję za wspaniały artykuł na temat czegoś, co pomaga w diagnozowaniu problemu bez pracochłonnego testu wskaźnika powrotu. Myślę, że większość osób czytających to zrozumiała komentarze, które zamieściłeś na temat tego, że nie jest to ostateczny sposób na określenie, czy kupować wtryskiwacze, czy nie, i był to tylko sposób na sprawdzenie, dlaczego wskaźniki równowagi mogą wydawać się akceptowalne, podczas gdy w rzeczywistości tak nie jest. Chcę również podziękować iwantdiesel za zwrócenie na to uwagi. Ta różnica zdań sprawiła, że ten post był jeszcze bardziej pouczający. Dzięki wszystkim.