Diesel Place banner

Pomoc dotycząca kodu usterki P0652

39K views 4 replies 5 participants last post by  cldmax  
#1 · (Edited)
Wczoraj jechałem z włączoną klimatyzacją i nagle zaczęło wiać ciepłe powietrze, zatrzymałem ciężarówkę, wszedłem pod maskę i znalazłem wiązkę przewodów, która znajduje się w rurze dochodzącej od sprężarki klimatyzacji, 2 przewody miały usuniętą izolację odsłaniając wewnętrzne okablowanie, przesunąłem przewody na boki i powietrze znowu zaczęło wiać zimne, ale po 2 minutach jazdy drogą zapaliła się kontrolka silnika i ciężarówka nie działała prawidłowo, zeskanowałem ciężarówkę i otrzymałem kod P0652 - nieznany błąd. Używałem mojego Predatora jako skanera, zresetowałem kod i natychmiast wrócił, wyczyściłem go ponownie i jeszcze nie wrócił. Dziś rano użyłem wyszukiwania DTC na tej stronie i otrzymałem opis:

Kod: P0652
Moduł: ECM
Opis: Napięcie odniesienia 5 V 2 obwód niskie napięcie

Czy ktoś może pomóc, nie rozumiem co ten kod oznacza ani od czego zacząć szukać problemu. Przepraszam za długi post, ale starałem się podać jak najwięcej informacji. Wszelka pomoc jest mile widziana. Dołączyłem również zdjęcia, pierwsze to lokalizacja czujnika, a drugie pokazuje, gdzie przewody są uszkodzone.

Jeszcze raz dziękuję
Bill
 

Attachments

#2 · (Edited)
Z opisu ECM oczekuje określonego zakresu napięcia z czujnika ciśnienia na pompie klimatyzacji. Nie widzi go, więc wyrzuca kod i wyłącza pompę.

Kiedy mówisz, że moja "ciężarówka nie działa prawidłowo", czy masz na myśli to, że klimatyzacja znów dmucha gorącym powietrzem? Wtedy podejrzewam, że chociaż raz przesunąłeś przewody, prawdopodobnie znów się połączyły i nadal są zwarte lub stykają się okresowo.

Odklej wiązkę tak dobrze, jak potrafisz i użyj taśmy izolacyjnej, aby odizolować przewody. Myślę, że to powinno rozwiązać Twój problem.
 
#3 ·
Wygląda na to, że to wyłącznik wysokiego ciśnienia.

Wygląda również na to, że kable wyglądają tak, jakby coś żuło izolację. Możesz zacząć od prześledzenia przewodów od FICM po stronie pasażera przy alternatorze, aby sprawdzić, czy w wiązce przewodów nie ma otarć. Następnie, następnym najczęstszym miejscem są złącza przewodów po stronie kierowcy. Kołki w 2 dużych złączach poluzowują się i powodują dziwne rzeczy.
 
#4 ·
Napraw przewody w przełączniku wysokiego ciśnienia klimatyzacji.
Oto powody, dla których zostanie ustawiony kod PO652.

P0652 Niskie napięcie obwodu odniesienia 2 o napięciu 5 V
Możliwe przyczyny Warunki ustawiania

Obwód odniesienia 5 V jest otwarty lub zwarty do masy
Jedno lub więcej urządzeń (wymienionych powyżej) podłączonych do obwodu uległo awarii
ECM uległ awarii

Silnik pracuje; a ECM wykrył, że sygnał odniesienia 2 o napięciu 5 V był niższy niż 4,70 V przez 2 sekundy. Ten obwód VREF łączy się z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego (EOP), czujnikiem ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji (ACP) i czujnikiem ciśnienia szyny paliwowej (FRP). Te obwody odniesienia 5 V są niezależne od siebie poza ECM, ale są połączone razem wewnątrz ECM. Dlatego usterka obwodu w jednym obwodzie odniesienia 5 V może wpływać na inne obwody odniesienia 5 V czujnika. ECM monitoruje napięcie w obwodzie odniesienia 5 V.

Ten kod ustawia się w 1 podróży.
Ten kod włączy MIL (lampkę kontrolną usterki).

CC
 
#5 ·
Czy zauważyłeś, że Twoja ciężarówka robi coś jeszcze innego, oprócz klimatyzacji? U mnie działo się to samo, jadę drogą, a klimatyzacja zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, kierunkowskazy przestają działać, a obrotomierz spada do zera. Lampka kontrolna usterki zapala się, ale najgorsze jest to, że po wyłączeniu ciężarówki i ponownym uruchomieniu zapala się kontrolka zabezpieczeń i nie pozwala na uruchomienie ciężarówki, a potem, jeśli poczekam około godziny, uruchamia się od razu. Sprawdziłem okablowanie i nic nie znalazłem.