Diesel Place banner

Is er naast de NV4500 nog een andere handgeschakelde transmissie?

468 views 15 replies 6 participants last post by  Yblow  
#1 ·
Ik heb GM6.5 NA en oude '93 NV4500 in 4wd variant. De transmissie is opnieuw opgebouwd met de Torque King 4x4 kit. Nu is hij stil en werkt hij geweldig. Maar hij is nog steeds te zwaar om te bedienen. De schakelingen zijn langzaam en soms zwaar.

Is er een andere handgeschakelde transmissie die past?

Ik ken alleen Tremec TR4050. Het is een goede variant, heeft snel schakelen met goed gevoel.

Andere varianten? Misschien 6-versnellingsbak? Dat zou geweldig zijn. Misschien ZF6, is die goed?

#2 ·
ZF6 past er wel op. Maar dan moet je uitzoeken hoe je de koppeling, het vliegwiel en de ingaande as aanpast aan de ZF6. Wat de Tremec betreft. Als je geld te verbranden hebt. Ik zou contact met hen opnemen. Je hebt hoogstwaarschijnlijk adapters nodig om hem achter een 6.5 te monteren.
Ik zou gewoon bij de NV 4500 blijven. Het is een geweldige transmissie.

Wat betreft het zwaar langzaam schakelen. Welke transmissieolie gebruik je? NV 4500 vereist zijn eigen speciale vloeistof. Indien niet gebruikt. De synchromeshringen zullen verslijten.
Gebruik nooit gewone versnellingsbakolie in een NV 4500, het is er niet voor ontworpen.

#3 ·
Welke transmissieolie gebruikt u? NV 4500 vereist zijn eigen speciale vloeistof. Indien niet gebruikt. De synchromesh zal verslijten.
Gebruik nooit gewone versnellingsbakolie in een NV 4500, deze is er niet voor ontworpen.
Ik weet het. Nu gebruik ik Amsoil MTG 75-90. Het is de juiste olie.
Misschien probeer ik RedLine MT85. Ik heb het eerder gebruikt bij de revisie van de transmissie.

#5 · (Edited)
De NV 4500 moet soepel en gemakkelijk schakelen.
Als uw revisie messing synchronisatoren gebruikte, kunnen deze een 4500 iets moeilijker laten schakelen dan met de standaard koolstofvezel composietringen. Het schakelen verbetert meestal naarmate de synchronisatoren inlopen.
Is de pilotlager vervangen? Een versleten pilotlager veroorzaakt moeilijk schakelen.
Ook is de koppelingafstelling cruciaal bij de NV4500. De koppeling moet volledig ontkoppelen voor soepel schakelen.

#6 ·
Voor zover ik weet, moet je een synth GL-4 uitsluitend in de NV4500 gebruiken, zoals Castrol Syntorq of een andere GL-4 synthvloeistof, zoals misschien Ravenol.

Steve