Diesel Place banner

2000 Express 3500 Hightop LBZ/Allison/SAS

100K views 417 replies 20 participants last post by  LCAC_Man  
#1 · (Edited)
Więc po rozpoczęciu drogi Duraburb: http://www.dieselplace.com/forum/63...m-diesel-engines/374-frankenstein/875154-duraburb-planning-budgeting-phase.html zdałem sobie sprawę, że tak naprawdę chciałem vana w stylu ekspedycyjnym. Będę nadal śledził budżet na tę budowę tak samo, jak robiłem to w przypadku suburbana. Sprzedałem Suburbana w zeszłym tygodniu i zwróciłem chłodnicę. Więc moim punktem wyjścia z pakietem Duramax/Allison, który mam, jest 7100 $ zainwestowane. Podsumowując, jest to z nową pompą wodną, nowymi uszczelnieniami głównymi przednimi i tylnymi, przebudowaną turbosprężarką z kołem billet, rurą spustową magnaflow, pełnym usunięciem EGR, przekierowaniem PCV, adapterem filtra Nicktane, konwerterem momentu obrotowego LMM, zainstalowanym zestawem Transgo Jr. i zainstalowanym zestawem do tarcia pompy skrzyni rozdzielczej. Silnik ma 156 tys. km, skrzynia biegów 88 tys. km. Zawarłem umowę na 2000 Express 3500 Hightop za 8500 $ i 2006 Express Duramax 3500 159" cutaway (uszkodzony silnik) za 2000 $, właściciel zdejmuje skrzynię, więc odbieram go w ten czwartek. Więc teraz jestem na 17600 $. Jest kilka sposobów na oskórowanie tego kota, ale mam nadzieję przenieść nadwozie hightop na ramę cutaway po zainstalowaniu i uruchomieniu wszystkiego. (i zbudować tylne mocowania nadwozia i skrócić je o 4"). To utrzyma mnie w funkcjonalnym pojeździe i pozwoli na rozwiązanie większości problemów na cutaway. Przednia oś będzie prawdopodobnie sprężyną śrubową F350 Dana 60 lub może Dodge Dana 60. Prawdopodobnie przeniosę również całą deskę rozdzielczą/okablowanie z 06 na 00, aby była bardziej kompatybilna z moim pakietem silnika/skrzyni biegów. Chciałbym zachować elektryczną skrzynię rozdzielczą, ale do tego dojdę później. Rozwiązanie klastra deski rozdzielczej również będzie wyzwaniem... Wszelkie uwagi są mile widziane... nawet jeśli chcesz mi powiedzieć, że nie biorę leków... W każdym razie, oto kilka zdjęć tego, od czego zacznę.
 

Attachments

#2 ·
Wygląda na spore przedsięwzięcie, ale będę śledził postępy, żeby zobaczyć, jak się potoczy. Chyba pamiętam, że nowsze furgony mają więcej miejsca na stos chłodzący. Czy zamierzasz zachować przód furgonu z zabudową?
 
#4 ·
Stary styl wygląda jednak moim zdaniem lepiej.
 
#7 ·
Samodzielny kontroler + stary przedni klips.
Miałbyś najlepszy przód w furgonetce Duramax
To jeden ze sposobów, a następnie po prostu użyj linii danych do napędzania niezależnego/posprzedażnego monitoringu. Wiele można powiedzieć o wcześniejszym systemie, który nie żyje z danych CL2..
Myślę, że moje podejście będzie następujące: najpierw popracuj nad produkcją.
Faza 1 będzie prawdopodobnie:
1. Zdejmij kabinę z cutaway i uzyskaj wszystkie pomiary dla miejsca, w którym będzie musiała znajdować się nowa przednia oś i określ, co należy wyciąć.
2. Wyjmij z niego dmuchaną kombinację LBZ/4l80e i wyczyść podwozie.
3. Wytnij konstrukcję poprzecznicy silnika, która stoi na przeszkodzie.
4. Zbuduj nową przednią oś, zbuduj mocowania dla wahaczy/drążka reakcyjnego i posortuj drążki kierownicze.
5. Przenieś części Duramax specyficzne dla furgonetki do nowego pakietu i zainstaluj nową kombinację LBZ/Ally/NP263
6. Skróć ramę z 159" do 155" rozstawu osi i zmodyfikuj i zainstaluj wały napędowe.
7. Wymień AAM 11.5 SRW i usuń DRW Dana80.
8. Zainstaluj dodatkowe mocowania nadwozia potrzebne do furgonetki pasażerskiej.
9. Kabina z powrotem na miejscu, zmodyfikowane okablowanie w celu zintegrowania obu i uruchomienia/jazdy.
10. Kiedy będę pewien, że mam wykonalny, w pełni funkcjonalny pakiet, określę, jak chcę zintegrować nadwozie z 2000 roku, powinienem mieć solidne zrozumienie tego, czy starszy przedni klips będzie działał (wymiarowo).

Ta trasa zajmie trochę więcej czasu, ale utrzyma funkcjonalność furgonetki z wysokim dachem, dopóki nie będę pewien, co robię.
 
#8 ·
Stary przód nie będzie pasował do stosu chłodzenia Duramax, nowy przód ledwo pasuje. Jest powód, dla którego te dwie zmiany zbiegły się w czasie. Dostosowujesz wszystko inne, więc... chcesz, żeby części były "standardowe", czy chcesz mieć grill, który chcesz? Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś to zrobił. Przednia oś do przodu to jedyny sposób, w jaki widzę, że sztywna oś pasuje do mojego. Czy rozważałeś np27x dla swojego TC, czy jesteś zdecydowany na 263?
 
#9 · (Edited)
Nie jestem zdecydowany na elektryczną zmianę biegów 263, mam ją teraz, więc od tego zacznę, jeśli będę musiał coś zmienić, to trudno, ale zmiana biegów za pomocą przycisku jest cholernie fajna..
Wczoraj przywiozłem do domu 06 Cutaway i dobrze się mu przyjrzałem, zdecydowanie upchali 10 galonów gówna w 5-galonowe wiadro, podniesienie nadwozia o 1,5-2" kupiłoby ogromną ilość miejsca do pracy.
Również po obejrzeniu ramy 159"wb cutaway myślę, że po prostu przesunę tylną oś o 4" do przodu (prawdopodobnie po prostu zamówię nowe resory główne z przesuniętymi otworami na sworznie), w łuku ramy jest mnóstwo miejsca i tak czy inaczej zamierzam go trochę podnieść, więc nie jest to duży czynnik. Potem po prostu odetnę nadmiar ramy z tyłu.
Myślę, że dopóki nie umieszczę pod nim przedniej osi, nie będę dokładnie wiedział, jak to się potoczy. Wygląda na to, że mocowania sprężyn śrubowych na ramie i mocowania sprężyn śrubowych Ford Super 60 prawie pasują do szerokości, jeśli mógłbym użyć obu i po prostu zamówić niestandardowe sprężyny, byłbym z tego zadowolony, ustalenie położenia/mocowania ramienia promienia jest w tym momencie nieznane.
 
#11 ·
Rama cutaway to kanał C, podczas gdy ramy furgonów o rozstawie osi 135/155" są w pełni zamknięte...
Tak, zwiększają wysokość szyny ramy i grubość materiału w cutaway, aby uzyskać wymaganą wytrzymałość. Nie sądzę, żeby istniały jakieś realne problemy z wytrzymałością w obu przypadkach. Różnica w kształcie to coś, na co będę musiał uważać, we wtorek lecę do Portland, żeby odebrać Hightop, a kiedy go dostanę do domu, zmapuję wszelkie zakłócenia podwozia.
Mam plan awaryjny, polegający na użyciu przedniej części ramy cutaway i tylnej części ramy high top; wszystkie są łączone w tym samym miejscu pod kabiną, gdy są budowane w fabryce. To dużo cięcia/szlifowania, więc wolałbym nie iść tą drogą.
Właściwie to prawdopodobnie po prostu spróbowałbym zdobyć gołą ramę vana pasażerskiego zamiast tej drogi, aby lepiej kontrolować projekt..
 
#12 ·
Wczoraj wróciłem do domu z Hightopem, przejechałem około 1700 mil, muszę powiedzieć, że 5.7 (L31) to prawdziwy weteran silnika... w piątek w Central Cal było ponad 100 stopni przez 6-7 godzin i mieliśmy włączoną klimatyzację, nawet nie dał znaku, że się nagrzewa. Uzyskałem solidne 15 mil na galon w połączeniu na całą podróż, co coś znaczy, ponieważ odwiedziliśmy wszystkie wodospady nad wąwozem rzeki w Portland, a następnie Crater Lake, a następnie oczywiście Grapevine w drodze do domu, więc było dużo wspinaczki... Wszystko w tym vanie działa i była to szokująco wygodna jazda (co nie jest powszechne w przypadku rozładowanego 3500). Obawiałem się, że wiatr od dużych ciężarówek będzie problemem z dużym profilem hightop, ale nigdy tego nie doświadczyłem... jak dotąd... wszystko dobrze...
 
#13 ·
Po bliższym przyjrzeniu się największą przeszkodą będzie znacznie większa pokrywa silnika/otwór w wycięciu Duramax niż w Hightop. Podniesienie nadwozia, które planuję, pomaga, ale wciąż musi być większe niż jest... nie ma łatwego sposobu, aby to zrobić, usunięcie i przeniesienie tego fragmentu podłogi na Hightop i użycie większej pokrywy może być jedynym sposobem na osiągnięcie tego.
Ramę można skrócić (aby uzyskać rozstaw osi 155") a zbiornik paliwa będzie musiał zostać przesunięty do przodu o 8", aby uzyskać napełnianie we właściwej pozycji.
Stary styl przedniego klipsa po prostu nie zadziała, absolutnie nie ma miejsca na większy stos chłodzenia..
 
#14 ·
Zgadza się. W okresie 1996-02 vany z dużym blokiem (7.4 i 8.1) i silnikami 6.5TD używały większego doghouse.
W 2003+ doghouse Duramax jest większe.
Panele nadwozia są również bardziej wycięte w obu przypadkach.
Oba skutkują mniejszą przestrzenią na nogi dla pasażera z przodu.
Brzeszczot i młotek to twoi przyjaciele, ale prawdopodobnie nie będzie to ładnie wyglądać.
 
#15 ·
Właśnie to ustalam... Dzięki za potwierdzenie.
Jeśli podniesienie nadwozia tego nie rozwiąże; prawdopodobnie po prostu liczę na przeniesienie tej części podłogi/ściany grodziowej na wysoką górę, a następnie po prostu użyję większej osłony... dlatego kupiłem dawcę (chyba..)
Właśnie znalazłem ten post... próbuję skontaktować się z tym facetem, żeby zobaczyć, czy mu się udało..
 
#19 ·
Więc zdjąłem osłonę silnika z mojego dawcy, aby zobaczyć, ile miejsca mogę zyskać dzięki niewielkiemu podniesieniu nadwozia i czy mogę użyć mniejszego otworu/osłony. Wygląda na to, że przy bardzo małym wysiłku mógłbym zyskać 4" z tyłu. Boki są ciaśniejsze, ale myślę, że 1,5" jest osiągalne.
Na ramie/podwoziu zdecydowałem, że modyfikowanie ramy z dawcy będzie zbyt dużą pracą, więc znalazłem podwozie z 06 roku, które zamierzam odebrać za około tydzień.
 

Attachments

#20 ·
Więc co tak naprawdę w tej chwili przekazuje wycięcie? Tylko przednią część i okablowanie/deskę rozdzielczą?
 
#21 ·
Więc co tak naprawdę oddaje w tym momencie cutaway? Tylko przód i okablowanie/deska rozdzielcza?
Oś tylna (Dana 80)
Cały układ paliwowy, w tym zbiornik
Większy cylinder główny i zapasowy hydroboost
Lusterka do holowania
Wszystkie specyficzne dla vana elementy silnika Duramax (rury dolotowe/turbosprężarki, bagnet, skrzynka dolotowa, wsporniki itp...), które trudno znaleźć.
Zapasowa, fabrycznie nowa turbosprężarka
Stos chłodzenia podpory rdzenia (ma fabrycznie nową chłodnicę)
Przedni klips (z wiązką przewodów i zderzakiem
prawdopodobnie podłoga dostępu do silnika i otwór w ścianie grodziowej na pokrywę silnika.
Pedał gazu
Kolumna kierownicy
Okablowanie/deska rozdzielcza
-
Ale tak naprawdę pozwala mi to na użycie kabiny cutaway do wyprodukowania działającej wersji ostatecznego podwozia, będę mógł rozwiązać wszystkie problemy w tym pojeździe, zanim będę musiał dotknąć hightop. To ma dla mnie dużą wartość.
Rama cutaway pójdzie na złom... i ostatecznie kabina cutaway również, i to trochę strata, której nie (całkowicie) planowałem, ale mogę z tym żyć.
Pozytywne jest to, że będę miał całe jezdne podwozie z hightop, w tym pełny silnik i skrzynię biegów, do sprzedania i odzyskania części kosztów.
Mogę sprzedać drzwi, przednie hamulce, wtryskiwacze i cokolwiek innego zostanie...to nie jest idealny system, ale powinien być wykonalny.
 
#22 ·
Zapomniałem, że twój silnik nie był jeszcze częścią specyficzną dla furgonetki. Teraz ma to dla mnie więcej sensu.
 
#23 · (Edited)
Odebrałem dzisiaj (lokalną) przednią oś AAM 9,25" o niskim przebiegu (dawca 3500 Ram z 2004 r.) (w zestawie z przednim wałem napędowym) za 750 $. Myślę, że będzie to najlepsze dopasowanie (spośród dostępnych przednich osi ze sprężynami śrubowymi). Używa tych samych czujników prędkości, więc ABS będzie z nią dobrze współpracował. Rozstaw sprężyn śrubowych wynosi 42", co jest najbardziej zbliżone do dopasowania (w standardowej formie).
Będę musiał zmodyfikować/wyprodukować mocowania drążków i drążka reakcyjnego.
Poza szybkim czyszczeniem nie potrzebuje wiele, tarcze i klocki hamulcowe są nawet w dobrym stanie.
Całkowity koszt projektu wynosi teraz 18350 $.
 

Attachments

#26 ·
Looking Good.
Powinieneś jeździć tylko z kabiną i podwoziem SAS'ed dla nauki.
dokładnie to, co zaplanowałem (prawdopodobnie będzie cholernie szybko z samą kabiną!)...Zrobię wszystkie błędy na tym zestawie, a potem przeniosę hightop, kiedy będę wiedział, że wszystko działa.
 
#27 · (Edited)
Pojechałem do Phoenix, żeby odebrać podwozie 06 155"wb. 86k mil Arizona van, więc jest naprawdę czysty. Wciąż ma całą instalację hydrauliczną ABS i wiązkę przewodów.
Za kilka tygodni zabiorę się za połączenie z nim AAM 9.25.
Jeśli ktoś ma półtonową platformę, o której marzy, żeby podnieść ją do 3/4 tony, będę mógł Ci pomóc, wszystko związane z zawieszeniem/układem kierowniczym zostanie usunięte (minus ładna, szczelna przekładnia kierownicza, której potrzebuję..."
 

Attachments

#28 · (Edited)
Zmierzyłem dzisiaj kilka wymiarów:

Szerokość mocowania sprężyny śrubowej wynosi 41" w osi.
Mocowania sprężyn przedniej osi AAM 9,25" 42 1/4" w osi (powinny świetnie pasować do mocowania o szerokości 41")
Sprężyny tylne (pasażer i ładunek) 50 3/8" w osi
Sprężyny tylne (cutaway) 47 7/8" w osi
Sprężyny tylne 2500hd Pickup 11,5" AAM 49 3/8" w osi.
Wygląda na to, że bez względu na wszystko będę musiał pociąć mocowania sprężyn i wspawać nowe. Zachowałbym 14bolt, który jest teraz w hightop, z wyjątkiem tego, że ma hamulce bębnowe..

Zbiornik paliwa w nowym podwoziu ma 31 galonów, a w cutaway 33 galony i inny kształt, ale otwór do poboru/czujnika jest identyczny, a głębokość zbiorników jest taka sama, więc wygląda na to, że będzie to bezpośrednia zamiana.
Będę musiał wyjąć chłodnicę paliwa/pompę i zespół filtra z cutaway i prawdopodobnie zamontować go tam, gdzie znajduje się kanister parowania na nowym podwoziu 155".
 
#29 ·
Musisz kupić kolejną ramę, aby móc zarejestrować ją jako 1997.
Co to jest jeszcze jedna rama?
Zawsze możesz odsprzedać jedną ze swoich innych,
Ale wtedy jesteś wolny od smogu, czysta żegluga.
 
#31 ·
Miałem trochę czasu, żeby nad tym popracować w ten weekend, więc odpaliłem palnik plazmowy i zrobiłem trochę miejsca na oś AAM 9,25".
Pozbyłem się wszystkiego, co było związane z zawieszeniem z wahaczami.
Przez chwilę rozważałem pracę ze standardowymi wahaczami Dodge, ale myślę, że po prostu zbuduję wytrzymały, regulowany układ ramienia promieniowego i użyję dłuższego dolnego ramienia.
Miałem zamontowane standardowe sprężyny Ram, być może nadal ich użyję (lub ich wersji), ale są po prostu trochę za duże w średnicy zewnętrznej i prawdopodobnie ocierałyby się o ramę po ściśnięciu (większa średnica na dole niż na górze), jeśli przesunę środek górnego mocowania o 0,5" na każdą stronę, byłoby dobrze i to może być to, co zrobię. Zamierzam poszukać sprężyn o mniejszej średnicy zewnętrznej.
Jak widać na zdjęciach, jest to pożądana wysokość jazdy (podniesienie o 6" w porównaniu do mojego obecnego vana z wysokim dachem).
 

Attachments

#33 ·
Zrobiłem pewne postępy w zeszłym tygodniu, w nadchodzący weekend zamieszczę więcej zdjęć.
Poluzowałem kabinę w furgonetce cutaway, żeby dostać się do wszystkich części Duramax specyficznych dla furgonetki (i większość z nich przełożyłem do nowego silnika), a także zacząłem pracę nad przednimi wahaczami promieniowymi dla nowego podwozia. Odciąłem również przednią wewnętrzną strukturę błotnika od cutaway.