Diesel Place banner

1978-1980 Oldsmobile 5.7Diesel Trainingshandleiding

23K views 20 replies 11 participants last post by  dieselolds  
#1 · (Edited by Moderator)
Heb iets voor jullie gevonden in mijn zoektocht naar FAQ-bronnen. :thumb:

View attachment 1978-1980 Oldsmobile 5.7Diesel Training Manual.pdf

Speciale dank aan hatzie voor zijn harde werk aan 67-72chevytrucks voor het uploaden van veel van deze handleidingen.
Als je ze nuttig vindt, koop dan een papieren exemplaar dat gemakkelijker te gebruiken is.

#2 ·
Ik heb deze te koop zien staan, maar ik denk niet dat ik ooit zou zijn gezwicht en er een zou hebben gekocht. bespaar me gewoon $ 25. Ik weet niet zeker hoeveel betrekking zal hebben op mijn 82. Afgezien van het blok en de injectoren denk ik dat al het andere hetzelfde of vergelijkbaar is. Ik download dit. Nogmaals bedankt.

• Like
Reactions: Diaric
#3 ·
Zeer mooie link. Ik heb een GM-servicemanual gekocht voor die motoren uit 1983 of 84. Heb er iets van $50 voor betaald.

owns 1996 GMC Sierra SLE
#4 ·
Bedankt Diaric. Een zeer goede basis voor basisspecificaties en ik vond de laatste pagina over speciaal gereedschap zowel interessant als amusant tegelijk. Ik heb een aantal van die gereedschappen door de jaren heen gezien tijdens enquĂŞtes naar gereedschap bij GM-dealers en vroeg me af wat ze waren, behalve dan gewoon verouderd, nu weet ik het. Ik heb ook een bron die ik wil bijdragen aan de plakkerige bibliotheek, zodra ik heb uitgezocht hoe ik dat moet doen. Een slechte kopie van de koppel-/pk-curve voor de LF9. Het duurde meerdere dagen om het te vinden. Misschien heeft dieselolds dit in de servicehandleiding en kan het vervangen door een kopie die je daadwerkelijk kunt lezen.

#5 ·
Bedankt Diaric. Ik heb ook een bron die ik wil bijdragen aan de stickey-bibliotheek, zodra ik weet hoe dat moet. Een slechte kopie van de koppel-/pk-curve voor de LF9. Het duurde meerdere dagen om het te vinden. Misschien heeft dieselolds dit in de servicemanual en kan het vervangen door een kopie die je daadwerkelijk kunt lezen.
Sorry, heb deze net opgemerkt. Je kunt het als bijlage uploaden. Je ziet het als het paperclip-pictogram in de antwoordvakken, behalve de snelle reactie.

Alle info die anderen helpt en een verzameling opbouwt, is van waarde :thumb:

#6 · (Edited)
Ziet eruit als mijn scan van een vrij oud GM Service Training Group leerboek... Van HIER--->1978_1980_Oldsmobile_350N_Diesel_Training_Manual.pdf Dit is eigenlijk alleen van toepassing op de originele vroege N-serie motoren met potloodinjectoren die GM in de vrachtwagens plaatste. Veel daarvan werden geĂĽpdatet naar het DX-blok met Poppet-koppen en injectiepomp of gewoon "opgewaardeerd" naar benzinemotoren.
Ik heb een kopie van het latere 78-85 5.7L leerboek dat de DX- en Micro Poppet injectoren bevat... Ik moet het beest nog scannen.

Hier zijn twee trainingsboekjes met behoorlijk goede 5.7L Olds brandstofsysteemdetails, maar lang niet zoveel als in het grote 78-85 5.7L diesel leerboek.

GM_STG_16015_03_1A_Advanced_Diesel.pdf
ST37182_Chevrolet_Diesel_Fuel_Systems_Manual.pdf

#8 ·
Ziet eruit als mijn scan van een vrij oud GM Service Training Group leerboek... Van HIER--->1978_1980_Oldsmobile_350N_Diesel_Training_Manual.pdf
Het grappige is dat ik het daar niet heb gevonden. Ik heb het van een site met betaalde handleidingen en boeken gehaald en toen gezien dat het oorspronkelijk van jou kwam. Bedankt :thumb: voor het harde werk dat je hebt verricht. Ik heb wekenlang gezocht om veel meer bronnen te vinden en ze hier te hosten. We zijn al zo vaak de mist ingegaan met het linken van goede info die later verdwijnt, dat we nu alles uploaden wat we kunnen om de toegankelijkheid te garanderen. Ik heb je de nodige credits gegeven voor je werk en je bent welkom om hier te lenen wat je wilt.
:bounce:

Ik heb een kopie van het latere 78-85 5.7L leerboek dat de DX- en Micro Poppet injectoren bevat... Ik moet het beest nog scannen.
Veel mensen zullen daar naar uitkijken. Goede info is net zo moeilijk te vinden als onderdelen. :shake: Richard.

• Like
Reactions: JCDiesel
#9 · (Edited)

Klik hier

Hier toevoegen, zodat ze beschikbaar blijven.

#10 · (Edited)

Hier toevoegen, zodat ze beschikbaar blijven.

• Like
Reactions: JCDiesel
#12 ·
80' Cadillac Seville met 5.7 diesel erop.

Hallo iedereen,
Ik vond die site toen ik op zoek was naar onderdelen,
Mijn cad heeft een probleem met de roosa masters pomp; lukt het niet om een andere te vinden met dezelfde specificaties; kan ik compatibiliteit vinden met een andere?

De mijne is
DB2825 SH3811 J
Ik woon in Europa, hulp is welkom
:banghead::bawl::bawl::bawl:

#14 ·
Er zijn hier een paar van ons die aan deze dingen hebben gewerkt, dus voel je vrij om een thread te starten en wat vragen te stellen als je die nodig hebt, of vertel ons gewoon hoe het gaat.

#18 ·
Ik heb een 1980 GMC Stepside OEM 5.7L Diesel... het is mijn baby! Pa en ik repareren de injectiepomp en vervangen een paar injectoren
Iemand foto's om te delen? Mijn vader en ik hebben in de loop der jaren onze portie van die 5.7 Diesel motoren gehad, van het reviseren ervan tot het reviseren van de injectiepompen, enz., maar omdat het moeilijk wordt om onderdelen te vinden, gebruiken we ze nauwelijks meer. Ik heb nog steeds een 1981 5.7 diesel in een 78 Chevy truck. En een vroege 78 motor in onze garage.

owns 1996 GMC Sierra SLE
#16 · (Edited)
Wees heel voorzichtig met het verwijderen van het, ik weet niet hoe het heet, maar het ding met de bal op een paal. Ze zijn gemaakt van een zeer hard, maar bros metaal. Je kunt geen gewone inbussleutel gebruiken, anders breekt hij. Er is een speciale tool die eromheen klemt om het te ondersteunen tijdens het verwijderen.

#17 ·
Wees heel voorzichtig bij het verwijderen van de, ik weet niet zeker hoe het heet, maar de kogel op een paal-achtig ding. Ze zijn gemaakt van een zeer hard, maar bros metaal. Je kunt geen gewone inbussleutel gebruiken, anders breekt hij. Er is een speciale tool die eromheen klemt om hem te ondersteunen tijdens het verwijderen.
Je verwijst waarschijnlijk naar de Bristol-aandrijfschroef in het onderste gedeelte van de pomp op de potloodgeĂŻnjecteerde motoren. Ja, het is een brosse legering en kan gemakkelijk breken. Ik gebruik meestal een torx-dop of zeskant-dop met een slagschroevendraaier en ik haal hem eruit. Een ratel met torx-dop splitst alleen de bout.

owns 1996 GMC Sierra SLE
#20 ·
Hallo, heeft iemand dit als pdf-bestand?
(1979, 16015.00-1)
Image

of dit?
1983/4 16015.00-1A

Image

• Like
Reactions: 82Kbody
#21 ·
Ik heb alleen de 83/84 5.7 GM handleiding, maar helaas geen pdf-bestand.

owns 1996 GMC Sierra SLE